пʼятниця, 7 березня 2025 р.

Стратегія

 Стратегія

 

 

     СХВАЛЕНО                                                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО

 

Протокол засідання педагогічної ради                                                          Начальник відділу освіти

№1 від 31.08.2022р.                                                                                          Підволочиської селищної ради

Голова педагогічної ради                                                                                 ____________Галина САКЕВИЧ

__________Руслана ГУМЕНЮК

 

 

 

 

 

СТРАТЕГІЯ

діяльності та розвитку

«ІВАНІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ

Підволочиської селищної ради Тернопільської області»

                                                         на період 2022-2027роки


Зміст

 Місія, бачення, стратегія________________________________________________________________________________4

Загальні положення____________________________________________________________________________________5

Загальна стратегія розвитку закладу______________________________________________________________________7

Реалізація напрямів та проєктів стратегії__________________________________________________________________10

І.Освітнє середовище__________________________________________________________________________________10

1.1.  Забезпечення комфортних і безпечних умов  освітнього  процесу____________________________________10

1.2.  Створення освітнього середовища, вільного від будь–яких форм насильства та дискримінації_____________12

1.3.  Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору_____________12

Шляхи реалізації                                                                                                                                                                                                                                                     14 ІІ. Система оцінювання здобувачів освіти                                                                                                                                                                                                             16

2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень___16

2.2.   Застосування  внутрішнього моніторингу,  що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти                      18

2.3.    Спрямовування системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання         19

Шляхи реалізації                                                                                                                                           20 ІІІ. Оцінювання педагогічної  діяльності педагогічних працівників____________________________________________21

3.1.  Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти ________________22

3.2.  Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників_____________23

3.3.  Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти____________________24

3.4.  Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності________24

Шляхи реалізації                                                                                                                                                25


ІV. Управлінські процеси закладу освіти                                                                                                                                                    26

4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань                                                                                                                                                                                                    27 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм_______________________________________                                                                                                                                                                                                 28

4.3.  Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей професійного розвитку педагогічних працівників__29

4.4.  Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі

конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою______________29

4.5.  Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності__________________________________30

Шляхи реалізації                                                                                                                                                    30

V. ДОДАТКИ________________________________________________________________________________________31-46

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Місія, бачення, стратегія

 

«Іванівська гімназія» – це сучасний  заклад, який об’єднує дошкільну, початкову, базову загальну середню освіту . Заклад задовольняє пізнавальні інтереси дитини, плекає творчу особистість, створює умови для повноцінного інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, примноження культури й духовності в усій різноманітності національних та світових зразків, тобто школа самореалізації особистості.

 

План стратегічного розвитку спрямований на:

 виконання: 

- Конституції України;

- Законів України: "Про освіту”; "Про загальну середню освіту”; "Про Національну програму інформатизації”;

- Національної Програми "Освіта України ХХІ століття”;

- Конвенції ООН про права дитини;

- Концепції національно-патріотичного виховання;

- Національної доктрини розвитку освіти;

- Державних стандартів дошкільної, початкової, базової освіти;

- Статуту школи.  

реалізацію: 

- державного стандарту початкової освіти та Концепції «Нова українська школа»;

- сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників освітнього  процесу;

- нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі.

створення: 

- належних умов для розвитку доступної та якісної системи освіти школи;

- умов рівного доступу до освіти;

- освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;

- сприятливих умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів;

- належних умов для соціально-психологічного захисту учасників освітнього  процесу;

- необхідної матеріально-технічної бази;

 

забезпечення: 

- стабільного функціонування закладу;

- розвитку мережі  закладу з урахуванням потреб споживачів, суспільних запитів і державних вимог;

- суттєвого зростання якості освіти;

- наукового підходу до виховання та соціалізації дітей і підлітків;

- постійного підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників.

 

 

1. Загальні положення

Пріоритетним напрямком сучасної освітньої системи України, що підтверджено сучасними державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти, до найкращих світових здобутків у освітній галузі.

Новий Закон України про освіту та Концепція НУШ орієнтує педагогів на персональну відповідальність за якість надання освітніх послуг та перехід від декларування переваг особистісної моделі до її практичного впровадження. Визначено вимоги до якості знань здобувачів освіти, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей (знає, розуміє, застосовує, аналізує, виявляє ставлення, оцінює тощо). Разом із предметною підготовкою за роки здобуття загальної середньої освіти діти мають оволодіти ключовими компетентностями, до яких, згідно з міжнародними домовленостями, віднесено: уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами; математична і базова компетентності в галузі природознавства і техніки; інформаційно-комунікаційна; соціальна і громадянська; загальнокультурна; підприємницька; здоров’язберігаюча. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно орієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок здобувачів освіти, застосування здобутих знань у практичній ситуації, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища.

Основна мета діяльності закладу освіти – це безперервний процес підвищення ефективності освітнього процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства, а також потреб особистості здобувача освіти. Цьому сприяє застосування новітніх досягнень педагогіки та психології, використання інноваційних технологій навчання, комп’ютеризація освітнього процесу.

Освітній процес закладу спрямований на формування у випускника школи якостей, необхідних для життєвого та професійного визначення, а саме:

– орієнтації у сучасних реаліях і підготовленості до життя у ХХІ столітті;

– здатності до самовизначення, саморозвитку, самоосвіти;

– володіння іноземною мовою;

– наявності життєвого досвіду спілкування, роботи в колективі, під керівництвом, та самостійно, з довідковою літературою;

– високого рівня освіченості, культури, здатності до творчої праці, професійного розвитку;

– вільного володіння комп’ютером, високого рівня культури користування ІКТ;

– готовності до вибору професії відповідно до своїх здібностей та можливостей, потреб ринку праці;

– формуванню трудової та моральної життєвої мотивації, активної громадянської і професійної позиції.

Варто зазначити, що у сучасних умовах міжособистісна комунікація є не лише умовою соціального буття людини, але і найважливішою складовою професійної діяльності фахівця. У цих умовах кваліфікованість та успішність виконання професійних завдань залежить від якості взаємодії з людьми в конкретних соціокультурних та професійних ситуаціях.

Комунікативна компетентність є рівнем комунікативної культури, що забезпечує результативність поведінки в певних умовах. А тому одним із пріоритетних завдань закладу освіти є розвиток саме комунікативних компетентностей здобувачів освіти, у тому числі:

· толерантність;

· висока комунікативність;

· творча активність;

· рефлективність;

· емпативність;

· сенситивність.

В основу Стратегії розвитку закладу покладено системний підхід, спрямований на застосування сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи».

Стратегія розвитку закладу повністю підпорядкована освітній меті – виявленню і розвитку здібностей кожної дитини, формуванню духовно багатої, фізично розвиненої, творчо мислячої, конкурентоспроможної особистості – громадянина України.

Стратегія розвитку закладу визначає основні шляхи, скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення освітнього середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, готової до життя з самореалізацією компетенцій, наданих під час здобуття освіти.

Стратегія розвитку закладу спрямована на створення кращих умов освітнього середовища, реалізацію спільних заходів з громадою щодо покрашення надання освітніх послуг.  Вона є комплексом методичних, матеріально-технічних та управлінських проєктів із визначенням шляхів їх реалізації, передбачає забезпечення рівних можливостей для самореалізації особи і сприяє викоріненню такого явища як булінг.

 

2. Загальна стратегія розвитку закладу

Освіта сьогодні – це становлення людини, віднаходження нею себе, свого «Я». А це означає, що надання освітніх послуг здійснюється не тільки в інтересах держави, а й в інтересах особистості, громади, тому пріоритет освіти змінюється на особистісно компетентнісно орієнтований. Це забезпечує комфортні, безконфліктні й безпечні умови розвитку дитини, всебічно реалізує її природний потенціал, а досягнення здобувача освіти розглядаються як компетентність, характеристики якої можна визначити шляхом моніторингу надання якісних освітніх послуг. Тому педагогічний колектив працюватиме над удосконаленням освітнього процесу, переорієнтацією його організації на результат – модель компетентного випускника, який сьогодні в школі опановує життя, чия якість залежатиме від рівня розвитку життєвої компетентності.

Провідна ідея закладу – створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «здобувачі освіти-батьки здобувачів освіти – педагоги», створити сприятливе освітнє середовище на основі демократизації, гуманізації, співпраці, співтворчості, спрямоване на зміцнення здоров’я дітей, створення умов для фізичного розвитку, соціальної адаптації, духовного зростання; орієнтувати внутрішній світ дитини на збагачення індивідуального досвіду, самопізнання, самооцінки, саморозвитку, самовизначенні, самореалізації.

Заклад досліджуватиме відповіді на запитання:

· Який заклад освіти потрібно дитині в сільській місцевості, де поряд немає позашкільних центрів розвитку?

· Як допомогти їй пристосуватись до освітнього життя, почуватися спокійно і впевнено?

· Як зберегти її емоційне благополуччя – таке необхідне для повноцінного розвитку і здоров’я?

Насамперед потрібно прагнути створити середовище, де формується нова українська школа, в якій нова людина, як творча особистість, фізично і духовно досконала. Із перших кроків реформи слід зрозуміти, що в маленькому колективі має бути своя неповторна аура, і найголовніше – повага до учасників освітнього процесу, які прагнуть до надання-отримання якісних знань.

 

Загальна мета діяльності закладу – реалізація Державних стандартів у галузі освіти, створення умов для підвищення рівня розвитку кожної дитини, її самореалізації; здійснення ефективної підготовки випускників до майбутнього життя. Кожен здобувач освіти під час освітнього процесу повинен отримати знання та компетентності, які знадобляться йому в самостійному дорослому житті.

Здійснення цієї мети можливо лише за умови запровадження технологій  здоров’язберігаючої педагогіки. Здоров’я дітей – одне з основних джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, учителів, суспільства в цілому.

Ми створюємо:

· Сприятливі умови для надання освітніх послуг (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, використання різних методик навчання);

· Тісну взаємодію з батьками здобувачів освіти, громадськістю .

Намагаємося у закладі дотримуватись таких ідей:

1. Ідея розвитку та самовдосконалення

Ще великий український філософ Г. Сковорода на питання «Який шлях веде до справжньої людини?» відповідав: «Пізнай себе, спрямуй себе, створи себе». Адже виховання — це розвиток, а розвиток — це самоствердження особистості. Без самовиховання нема виховання. Не тільки знання, а й виховання характеру, почуттів стає першорядною потребою в сьогоднішньому житті, і тому підійти до ідеї самовдосконалення потрібно як до сенсу життя.

2. Ідея виховних суб'єктних відносин

Суб'єктні виховні відносини, як стверджує педагогічна наука і педагогічна народна мудрість, виступають першоосновою та найважливішими умовами повноцінного розвитку особистості дитини, її громадянського становлення, набуття позитивного соціального досвіду, формування вміння особистості жити й діяти серед цивілізованих людей на користь собі та іншим.

3. Ідея поєднання інтересів розвитку особистості й розвитку суспільства

Суть соціального замовлення суспільства закладу освіти полягає у вихованні особистості, яка володіє не тільки певною сумою знань, умінь та навичок, а й здатна активно включатися в демократичні процеси, які відбуваються в нашій країні.

4. Стратегія любові

Дитина повинна виховуватись і навчатись в любові, тому треба вчити наших дітей жити без насильства і страху, будувати стосунки за законами гуманізму, дбайливого ставлення до людини й людського життя як найвищої цінності, тобто треба вчити дітей освоювати найголовнішу, дуже складну і багатогранну науку — науку любові.

5. Стратегія здоров'я

Здоров'я людини — це якість її як біосоціального утворення, характеристика цілісності, здоров'я — показник суспільного прогресу, здоров'я — характеристика добробуту народу. Здоров'я визначає потенціал працездатності людини та є способом вияву її сутності. Бути здоровою — це право кожної людини, це норма і краса, це необмежені ресурси для самовдосконалення та саморозвитку особистості.

6. Сучасний педагог має поставити перед собою мету поступово відроджувати споконвічну народну педагогіку, плекати в душах дітей паростки національної самосвідомості, утверджувати в їхніх душах і серцях поняття честі, гідності, поваги до рідної мови, національних традицій, звичаїв.

Освіта є основою інтелектуального, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства.

 

Основними напрямами розвитку Стратегії гімназії на 2022-2027 рр. є:

І. Освітнє середовище закладу освіти;

ІІ. Система оцінювання здобувачів освіти;

ІІІ. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти;

IV. Управлінські процеси закладу освіти.

Стратегічними завданнями реалізації даних напрямів є:

1. Формування багатомірного освітнього простору для здобувачів освіти, орієнтованого на автономію, академічну свободу для всебічного розвитку особистості, як найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей.

2. Забезпечення якості надання освітніх послуг на початковому, базовому та профільному середньому рівнях освіти.

3. Формування цінностей і необхідних для самореалізації здобувачів освіти компетентностей.

4. Діяльність опорного закладу освіти для здобуття профільної освіти учасниками освітнього процесу.

5. Гуманістична направленість педагогічного процесу, повага до особистості учасників освітнього процесу.

6. Надання освітніх послуг через форми здобуття освіти згідно чинного законодавства (очна, дистанційна, сімейна, екстернатна, мережева, педагогічний патронаж).

7. Виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям, громадськості, суспільства.

8. Розвиток творчої ініціативи та академічної свободи педагогів в пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності для надання якісних освітніх послуг.

9. Розвиток в здобувачів освіти пізнавальних інтересів і здібностей, потреби глибокого і творчого оволодіння знаннями, навчання самостійного набуття знань, прагнення постійно знайомитися з найновішими досягненнями науки і техніки.

10. Прищеплення здобувачам освіти шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що населяють Україну.

11. Врахування вікових і індивідуальних особливостей здобувачів освіти і вибір оптимальної системи способів навчання і виховання з врахуванням індивідуальних рис характеру кожної дитини.

12. Створення умов для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами ( інклюзивне, індивідуальне навчання).

13. Виховання свідомого відношення до всіх видів діяльності і людських відносин на основі самостійності та творчої активності здобувачів освіти.

14. Збереження та зміцнення морального та фізичного здоров’я учасників освітнього процесу.

15. Підвищення професійного рівня кадрового потенціалу згідно Положення про атестацію та сертифікацію педагогічних працівників.

16. Перехід на академічну, організаційну, фінансову, кадрову автономію закладу

17. Забезпечення прозорості та інформаційної відкритості з приводу роботи закладу на власному вебсайті.

 

 

РЕАЛІЗАЦІЯ НАПРЯМІВ ТА ПРОЄКТІВ СТРАТЕГІЇ

І. Освітнє середовище Стратегічні завдання:

- оптимізувати внутрішні та зовнішні ресурси освітнього середовища;

- отримання доступу до якісної освіти учнів в опорному закладі, враховуючи дітей з особливими освітніми потребами;

- матеріальне оснащення опорного закладу та його філій;

- ефективне використання кадрових, інформаційних, фінансових ресурсів, спрямованих на задоволення освітніх потреб учнів;

Очікувані результати: Створення у комфортних і безпечних умов навчання учнів та праці педагогів, освітнього середовища вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору через запровадження педагогіки партнерства.

 

SWOT-аналіз освітнього середовища

Напрямок

Позитивні тенденції

Проблеми

1. Забезпечення комфортних і безпечних умов

освітнього процесу

Навчальний заклад побудовано в 1971 р.

Заклад розташовано у типовому приміщенні.

З вересня 2022року –«Іванівська гімназія» Підволочиської селищної  ради Тернопільської області

 

Проектна потужність: гімназії – 320 учнів.

Загальна площа всіх приміщень 1871 кв.м.

Приміщення закладу освіти використовується раціонально, комплектація класів відбувається з урахуванням чисельності здобувачів освіти.

Облаштовано спортивний майданчик, що відповідає особливостям учнів.

Розроблено алгоритм дій у разі нещасного випадку із учасниками освітнього процесу та працівниками.

Проведено поточний ремонт внутрішніх туалетів, приміщення школи

Школа доступна для навчання здобувачів освіти .

Потрібно провести:

Поточні ремонти приміщення;

здійснити капітальний ремонт покрівлі даху;

 

Зношеність комп’ютерної техніки;

Встановлення витяжки  в їдальні

2.Створення

освітнього середовища, вільного від будь –яких форм насильства та дискримінації

В закладі освіти проводиться навчання за участю відповідних служб з метою виявлення ознак булінгу та запобігання його прояву. В закладі розроблені та затверджені Правила поведінки для учнів. Більшість учасників освітнього процесу ознайомлені з ними та дотримуються їх. Проводяться комплексні заходи з протидії булінгу:

1.   Інформування школярів, їх батьків, учителів та інших учасників освітнього процесу про запровадження адміністративної відповідальності за вчинення булінгу (цькування) та вироблення небайдужості до проблеми булінгу.

2.  Оцінка розповсюдженості булінгу в школі.

3.  Розвиток навичок толерантного спілкування.

4.  Розвиток навичок конструктивного вирішення конфліктних ситуацій.

5.  Формування знань з правил безпечної поведінки в мережі Інтернет.

6.  Класні керівники проводять просвітницько-профілактичні заходи, що сприяють формуванню безпечного простору школи

Відсутність відеокамер, що знижує рівень попередження випадків булінгу

 

Оприлюднення плану заходів із запобігання протидії булінгу на сайті школи

Ознайомлення батьків з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому

Здійснення аналізу відсутності учнів в школі без  поважних причин

3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

У школі забезпечено вільний доступ до основного приміщення, спортивної зали, майстерні.

 

Активно у своїй роботі педагоги використовують інформаційно-технічне обладнання, навчально-розвитковий матеріал, що дає змогу підтримувати в учнів інтерес до навчання, попереджувати перевтомлення дітей.

Здійснюється співпраця з батьками дітей, які навчаються на індивідуальній формі навчання.

 

Створення ресурсної кімнати;

 

 

 

 


Шляхи реалізації

 

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

Примітка

Залучення альтернативних джерел фінансування навчального закладу

2022-2027рр.

Адміністрація,

педагогічний колектив

 

Оснащення шкільних кабінетів сучасними засобами навчання

До 2026 р.

Відділ освіти, Адміністрація

 

Оновлення комп’ютерної техніки

До 2025 р.

Відділ освіти, Адміністрація

 

Встановлення витяжки в їдальні

2023 р.

Відділ освіти, Адміністрація

 

Завершити заміну вікон в паливній на енергозберігаючі

2022-2025 рр.

Відділ освіти, Адміністрація

 

Оновлення фасаду школи

До 2024 р.

Відділ освіти, Адміністрація

 

Облаштування «Зеленого класу» та пришкільної території

2027 р.

Адміністрація,

педколектив

 

Урізноманітнювати меню, враховуючи думку учасників освітнього процесу, впроваджувати навички здорового харчування і культури споживання

2022-2024 рр.

Адміністрація,

Приватний підприємець

 

Співпраця зі Службою у справах дітей, Центром сім’ї та молоді та правоохоронними органами

2022-2024 рр.

Адміністрація,

класні керівники

 

Реалізація проєкту «Єдиний інформаційний простір» (додається)

 

2022-2027рр.

Учасникиосвіт.процесу

 

Реалізація проєкту «Заклад освіти – толерантне середовище, СТОП БУЛІНГ» (додається)

2022-2027 рр.

Учасники освітнього процесу

 


ІІ. Система оцінювання учнів Стратегічні завдання:

-          підвищити якість освітніх послуг відповідності до Державних стандартів освіти;

-          здійснювати освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, здібностей учнів;

-          вимоги до оцінювання результатів навчання мають визначати з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладені ключові компетентності;

-          здійснювати оцінювання на позитивному підході, що передбачає врахування рівня досягнень учня.

Очікуваний результат:

Здійснення стимулюючого оцінювання, що ґрунтується на позитивному підході, враховує освітню траєкторію кожного учня, спрямовується на формування і розвиток ключових компетентностей.

 

SWOT-аналіз системи оцінювання учнів

Напрямок

Позитивні тенденції

Проблеми

1.Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти

системи оцінювання їх навчальних досягнень

У своїй роботі педагогічні працівники

для оцінювання навчальних досягнень учнів користуються нормативними документами, а саме:

Наказ МОНу від 13.04.2011р.

№329 “Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти”;

Наказ МОНу від 21.08.2013 р. №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти” .

Наказ МОНу від 20.08.2018 р. «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1 класу у Новій українській школі».

Лист МОН від 18.05.2018 № 2.2-1250 та від 21.05.2018 р. №2.2.-1255 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу»

На початку вивчення нової теми вчителі доносять учням критерії оцінювання навчальної діяльності

При проведенні контрольних видів робіт педагогічні працівники ознайомлюють здобувачів освіти з критеріями оцінювання (усно або письмово).

При виставленні оцінки педагогічні працівники аналізують роботу учня, чітко проговоривши сильні та слабкі сторони

роботи учня.

Аналіз роботи учня ґрунтується на позитивному підході, аналізується не лише результат, а й процес вивчення

навчального матеріалу.

Враховується індивідуальний поступ здобувача освіти.

Оприлюднення критеріїв оцінювання, правил та процедур оцінювання навчальних досягнень.

Спрямування освітнього процесу  на формування і розвиток ключових

компетентностей, посилення ролі особистісного чинника в засвоєнні навчального матеріалу.

 

 

Розробка індивідуальних освітніх траєкторій

 

Відстеження особистого поступу кожного учня, що формує позитивну самооцінку

 

 Більш ширше впровадження формувального оцінювання

 

Дослідження потреб всіх учасників освітнього процесу

2.Застосування внутрішнього

моніторингу, що

передбачає систематичне відстеження та

коригування результатів навчання кожного здобувача освіти

 

 

 

 

 

 

Класні керівники здійснюють

моніторинг досягнень учнів класу, ознайомлюють з результатами батьків.

Питання моніторингу навчальних

досягнень учнів виносяться на засідання педагогічної ради, батьківських зборів

 

Адміністрацією школи передбачено річним планом моніторингові дослідження:

-       адаптація учнів 1 класу до школи;

-       учнів 5-х класів з метою виявлення рівня адаптації до навчання в середній школі;

-       учнів 4 класів з предметів ДПА з метою                      виявлення    рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання;

-       учнів 9 класів з предметів ДПА з метою                      виявлення    рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання;

 

Не завжди вчителі проводять глибокий аналіз результатів моніторингових досліджень.

 

Оприлюднення результатів моніторингу на  сайті школи

 

 

 

3.Спрямовувування

системи оцінювання на формування у здобувачів

освіти відповідальності за результати свого

навчання, здатності до самооцінювання

Педагогічними працівниками у співпраці з батьками формується відповідальне

ставлення учнів до результатів своєї роботи. Більшість класних керівників

активно залучають батьків до освітнього процесу.

На уроках педагогічними працівниками використовується прийом самооцінювання навчальної діяльності здобувачів освіти, що формує відповідальне ставлення до

освітнього процесу.

Під час канікул педагогічні працівники проводять консультування учнів, які

мають проблеми в навчанні. Ведеться робота з обдарованими дітьми з метою

якісної підготовки до предметних олімпіад, конкурсів, змагань.

 

Робота з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання потребує активізації, батьки повинні стати партнерами в даній роботі.

 

 

Більшої уваги потребує прийом самооцінювання на уроках.

 

 

 

Більшу увагу вчителям необхідно приділяти учням, що мають низький рівень знань, через індивідуальні завдання, роботу на канікулах.


Шляхи реалізації

Зміст заходів

Термін

виконання

Відповідальні

Примітка

Оприлюднення критеріїв оцінювання в навчальних кабінетах, на сайті школи

Грудень 2022  р.

Адміністрація

 

Проведення глибокого аналізу результатів моніторингових досліджень з зазначенням чітких шляхів покращення якості знань учнів.

Постійно

Адміністрація,

педагогічний колектив

 

Активізувати роботу з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання здобувачів освіти.

Постійно

Адміністрація,

педагогічний колектив

 

Більш активне впровадження прийому самооцінювання на уроках та формувального оцінювання

Постійно

Адміністрація, педагогічний

колектив

 

Налагодження партнерських стосунків між всіма учасниками освітнього процесу

Постійно

Адміністрація, педагогічний

колектив

 

Більшу увагу вчителям приділяти учням, що мають низький рівень знань, через індивідуальні завдання, роботу на канікулах з даною

категорією здобувачів освіти.

Постійно

Адміністрація, педагогічний

колектив

 


ІІІ. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

 

Мета методичної роботи закладу: вдосконалення фахової майстерності учителя – важливий чинник у формуванні компетентностей учня XXI століття.

Основні завдання:

1. Створення атмосфери творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень педагогічних проблем.

2. Забезпечення постійно діючої системи безперервної освіти педагогів;

3. Формування в педагогів готовності до проходження сертифікації та впровадження сучасних інноваційних технологій.

4. Формування прагнення до оволодіння педагогікою співпраці та співтворчості на принципах особистісно орієнтованих методик надання освітніх послуг.

5.Оптимізація системи дидактичного та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

6.Підвищення відповідальності кожного педагога за результати своєї професійної діяльності;

 

 

Шляхи реалізації:

1.Постійний моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг.

2.Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму  (динамічні групи).

3. Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання.

4. Участь у конкурсах педагогічної майстерності на різних рівнях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SWOT-аналіз педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу освіти

Напрямок

Позитивні тенденції

Проблеми

1.          Ефективність планування

педагогічними працівниками своєї

діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з

метою формування ключових

компетентностей здобувачів освіти

Здійснюючи календарне планування уроків педагогічні працівники враховують ступінь складності теми, обсяг навчального матеріалу. Аналізують результативність. У разі необхідності – вносять корективи в планування.

Педагоги активно використовують сучасні освітні технології, спрямовують роботу на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями.

Систематично використовують на уроках презентації, відеоматеріали.

Належну увагу педагоги приділяють роботі з учнями, що мають низький рівень знань. Для таких дітей готуються індивідуальні завдання, які систематично перевіряються. Відповідно до результатів планується подальша робота з такими дітьми. При оцінюванні враховується особистий поступ учня, що стимулює дитину до роботи.

Частина вчителів мають власні освітні ресурси, досвідом діляться у фахових виданнях

 

 

Не всі педагоги корегують календарне планування в залежності від результативності роботи учнів.

Деякі вчителі проводять уроки, що не відповідають сучасним вимогам і призводить до зниження інтересу учнів до навчання.

 

Не всі педагоги використовують можливості Інтеренет-мережі, ІКТ.

2.Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної

майстерності

педагогічних працівників

Освітній процес в гіцмназії забезпечують 14 педагогічних працівників.

Вищу кваліфікаційну категорію мають 9 вчителів;

І кваліфікаційну категорію – 1 вчитель;

ІІ кваліфікаційну категорію -  1 вчитель;

Категорія  «Спеціаліст» – 1 вчитель;

 звання «старший учитель» – 2;

«учитель-методист» – 2.

переважна більшість педагогів проходять курси підвищення кваліфікації при ТОКІППО

Педагоги школи беруть участь у роботі онлайн-курсів, вебінарів, майстер-

класів, конференцій.

Діляться власними напрацюваннями на сторінках фахових видань, інтернет-

Платформах, на Форумах педагогічних ідей

 

 

Низьким є відсоток педагогів, які беруть участь у конкурсах фахової майстерності.

 

 

Активізації потребує робота з поширення досвіду вчителями школи через друк у

фахових та Інтернет-виданнях.

3. Налагодження

співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти

З метою врахування думки, представники колективу є членами атестаційної комісії, комісії зі складання річного плану роботи школи, освітньої програми. Обмін думками між адміністрацією та колективом здійснюється через засідання педагогічної ради, методичні об’єднання, майстер-класи, конференції, наради при директору, консультування.

Здійснюється взаємо відвідування уроків та виховних заходів між педагогами школи.

Батьки стають більш активними учасниками освітнього процесу. Їхня думка враховується при  написанні річного плану,  складанні освітньої програми.

 

Батьки залучаються до проведення позакласних заходів, екскурсій, подорожей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення взаємовідвідуваних уроків, отримання зворотного зв’язку

 

 

 

Деякі  батьки є пасивними учасниками освітнього процесу.

 

 

4.Організація

педагогічної діяльності та навчання здобувачів

освіти на засадах академічної доброчесності

Педагогічні працівники систематично інформують здобувачів освіти про дотримання правил академічної доброчесності.

 Оприлюднення Положення про Академічну доброчесність на сайті школи


Шляхи реалізації

Зміст заходів

Термін

виконання

Відповідальні

Примітка

Здійснювати корегування календарного планування в залежності від

якості засвоєння учнями навчального матеріалу, результативності роботи учнів.

Постійно

Адміністрація

педагогічний колектив

 

Активніше   впроваджувати  сучасні   освітні   технології,                    можливості мережі Інтернет з метою активізації пізнавальної діяльності учнів

Постійно

Адміністрація, педагогічний

колектив

 

Активізувати роботу з поширення досвіду роботи педагогічних

працівників через участь у конкурсах фахової майстерності, друк у фахових виданнях, Інтернет-виданнях.

Постійно

Адміністрація,

педагогічний колектив

 

Активніше упроваджувати практично доцільне взаємовідвідування уроків та заходів з наступним обговоренням та обміном думками.

Постійно

Адміністрація, педагогічний

колектив

 

Активніше обирати курси підвищення кваліфікації, які відповідають запитам та вимогам педагогічних працівників

Постійно

Адміністрація,

педагогічний колектив

 

Активніше залучати батьків до освітнього процесу,

Постійно

Адміністрація, педагогічний

колектив

 

Реалізація проєкту «Інновації в НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ» (додається)

 

2022-2027 рр.

Учасники освітнього процесу

 



Мета управлінської діяльності : координація дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.

Основні завдання:

1. Управління якістю освіти на основі інноваційних технологій та освітнього моніторингу.

2. Забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги здобувачам освіти.

3. Виконання завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості.

4. Створення умов для продуктивної творчої діяльності та проходження сертифікації педагогів.

5. Приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства.

Шляхи реалізації:

1. Впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій.

2. Створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішного реалізації їх творчого потенціалу.

3. Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їх фахового рівня через заняття самоосвітою.

4. Підтримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізації.

5. Розкриття творчого потенціалу учасників освітнього процесу.

6. Стимулювання творчості учасників освітнього процесу.

7. Дотримання вимог нормативно-правових документів.

Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, керування освітньою діяльністю, моніторинг.

Річне планування здійснюється з використанням Стратегії навчального закладу.

З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього здобувачів освіти та їх батьків в режимі академічної свободи.


SWOT-аналіз управлінської діяльності закладу освіти

Напрямок

Позитивні тенденції

Проблеми

1.Наявність

стратегії розвитку та системи                      планування діяльності                                   закладу,

моніторинг виконання поставлених цілей і завдань

Адміністрацією та педагогами вивчаються думки батьківської громади, учнів закладу і враховуються при складанні річного плану роботи.

Адміністрація школи аналізує виконання річного плану, у разі потреби – вносяться корективи.

Діяльність педагогічної ради спрямована на підвищення фахового рівня педагогів і реалізує річний план роботи та стратегію розвитку закладу.

З метою вивчення думки батьків та учнів щодо якості освітнього процесу адміністрацією та практичним психологом проводиться анонімне анкетування. Результати виносяться на обговорення педагогічного колективу. Згідно результатів коригується план роботи.

На сайті школи оприлюднюються головні документи закладу: стратегія розвитку, система забезпечення якості освіти, річний план, освітня програма, накази.

В закладі проводиться моніторинг якості надання освітніх послуг здобувачам освіти (анкетування, контрольні роботи, відвідування уроків та заходів, самоаналіз, опитування).

Приділяється увага створенню комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу. З відповідними клопотаннями директор звертається до відділу освіти Підволочиської селищної ради. У більшості випадків клопотання задовольняються.

 

Інформація          про                             результатами моніторингових досліджень не завжди доноситься до батьків.

 

 

До написання річного плану активніше залучати всіх учасників освітнього процесу.

 

 

 

Активніше шукати додаткові джерела фінансування.

 

 

 

 

 

2.       Формування

відносин довіри,

прозорості, дотримання

етичних норм

Класні керівники  школи систематично

проводять         анкетування,                           діагностичні

дослідження.

У разі потреби індивідуально з

батьками учнів проводиться консультування.

Адміністрація школи демократична, відкрита

для   спілкування,   реагує   на         зауваження,

пропозиції.  

На                 звернення            реагує                      згідно

чинного     законодавства,     шукає                   шляхи

вирішення проблем.

Учасники освітнього процесу мають змогу спілкуватися як особисто, так і через соціальні мережі.

На шкільному сайті є необхідна інформація для батьків, педагогічних працівників, учнів. Постійно                  висвітлюються   новини   з                  життя школи.

У шкільних коридорах є інформаційні стенди для учнів, батьків, педпрацівників.

Не завжди вчасно педагогічні працівники виконують рекомендації адміністрації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не всі учасники освітнього процесу знайомляться з інформацією, що публікується на сайті школи


 

3.Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей професійного  розвитку

педагогічних працівників

Педагогічний             колектив                                   школи укомплектований. Усі педагогічні працівники працюють за фахом.

 

 

4.Організація

освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі

конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою

громадою

Адміністрація школи намагається враховувати думку батьків під час вибору предмету для поглибленого вивчення предметів, вибору класного керівника, розподілі годин індивідуального навчання.

Адміністрація школи тісно співпрацює з Іванівською сільською радою, має підтримку від підприємців, спонсорів.

 

 

 

Деякі педагогічні працівники недостатньо налагодили партнерські стосунки з учнями та їх батьками.

5.       Формування та

Керівництвом        школи                               забезпечується

 

забезпечення реалізації

виконання      заходів     щодо                       формування

політики академічної

Академічної доброчесності.

Доброчесності

Питання   протидії  корупції  на                 постійному

 

контролі керівництва.

 

У школі заборонено збір коштів з батьків.

 

 

 

Шляхи реалізації

Зміст заходів

Термін

виконання

Відповідальні

Примітка

Активізувати взаємодію із соціальними партнерами (батьками,

громадськими організаціями).

Постійно

Адміністрація

 

Залучення додаткових джерел фінансування

Постійно

Адміністрація

 

Упроваджувати активні форми проведення педагогічної ради

Постійно

Адміністрація

 

Доводити    до     відома    батьків    інформацію    про                    результатами моніторингових досліджень

Постійно

Адміністрація

 

Активніше   залучати  до   написання  річного  плану  всіх                    учасників

освітнього процесу.

Постійно

Адміністрація

 

Налагоджувати партнерські стосунки між усіма учасниками освітнього

процесу

Постійно

Адміністрація

 

Реалізація проєкту «Кадрове забезпечення освітнього процесу»

 

Учасники освітнього процесу

 

 


ІУ. Управлінські процеси закладу освіти

Проєкт

«Єдиний інформаційний простір»

на 2022-2025 роки

Мета проєкту:

Створення єдиного інформаційно-освітнього простору, який здійснює підтримку освітнього процесу і автоматизацію управлінської діяльності (електронний документообіг), забезпечує підвищення якості освіти і будується на основі розвитку ІКТ компетенцій адміністрації, учителів і учнів.

Виокремлення ролі інформаційного простору в структурних змінах освітньої парадигми, необхідності зміни ролі викладача, педагога, що готуватиме випускників, здатних адаптуватися до швидких і, певною мірою, непередбачуваних соціально-економічних змін.

Інтегрована педагогічна взаємодія суб’єктів освітнього процесу; інноваційна та науково дослідницька діяльність та професійне зростання вчителів у науково-методичному середовищі навчального закладу; навчально-дослідницька діяльність учнів, спрямована на формування їхніх ключових компетентностей та виявлення первинних професійних орієнтирів.

Ключову роль інтернет-сервісів у формуванні особистого інформаційного середовища викладача навчального закладу, а також утворення та функціонування інформаційного середовища навчального закладу як складника освітньої системи цифрового суспільства. Названо ключові принципи створення особистого інформаційного середовища учасника освітнього процесу. Окреслено ключові загрози використання сервісів Веб 2.0 у навчальному закладі.

Ключові слова: сервіси Веб 2.0, особисте інформаційне середовище, мережна спільнота, інформаційне середовище навчального закладу

Шляхи реалізації проекту

№ п/п

Захід

Термін

Відпові-дальний

Примітка

 

Термін

Відпові-дальний

І Організаційний етап

Методичні заходи на реалізацію організаційного етапу проєкту

 

 

1.

 

 

Розробка та затвердження схеми інформаційного простору закладу

2022 р.

Директор, робоча група

 

Створення творчої групи проекту

Круглий стіл “Схема інформаційного простору закладу”.

вересень-листопад 2023

Директор школи

2.

Створення умов для користування мережею Інтернет окремо для здобувачів освіти та працівників закладу

2022-2023 р.

Адміністрація школи

 

Вивчення запитів та отримання коштів

 

Директор школи

3.

Створення умов для навчання співробітників школи нових комп’ютерних технологій

2022-2024 р.

Директор школи, заступники директора, вчителі інформатики

 

Створення  динамічної групи

 

Директор, завуч школи

4.

Впровадження платформи дистанційного навчання школи  у сервісі МЕЕТ

2022 р.

Адміністраціявчителі інформатики

 

Консультування та реєстрація. Розгортання МЕЕТ

серпень -вересень 2022

Адміністратор МЕЕТ

5.

Налагодження зворотного зв'язку між учасниками освітнього процесу через месенджери та соціальні мережі

2022-2027 р.

Адміністрація та класні керівники, вчителі

 

Створення структур груп класів та вчительських груп у Viber, функціонування сторінки школи у Facebook

вересень -жовтень 2022

Робоча група проекту, класні керівники

6.

Налагодження роботи Курс: Школа

2022-2027

Адміністрація, класні керівники

 

Створення плану роботи Курс:Школа

 

 

Адміністрація,

7.

 

Створення внутрішньої бази інформаційних ресурсів

2022-2024 р.

Директор, заступник директора, вчитель інформатики

 

 

 

 

8.

Налагодження роботи сайту школи, для висвітлення публічної інформації та реклами закладу

2022-2027 р.

Адміністрація школи, вчителі школи

Використання сайту і Web-сторінки для реклами закладу, для показу його сильних сторін,  партнерських зв’язків

Створення робочої групи та алгоритму (плану) роботи сайту школи

 

 

Адміністрація школи, вчителі школи

9

Використання інформаційних технологій  в освітньому процесі

2022-2027 р.

Заступник директора з НВР, вчителі

 

 

 

 

10

Формування інформаційної культури закладу. Медіаграмотність

2022-2027 р.

Адміністрація, робоча група проекту “Вивчай та розрізняй”, вчителі школи

 

Реєстріція в проекті

Формування команди школи для участі в проекті.

 

2024

Адміністрація, , команда проекту

11

Апробація системи електронного журналу та шляхи впровадження

2022-2024 р

Адміністрація, вчителі

 

Згода участі в проекті

 

2022

Адміністрація, вчителі

12

Вивчення можливості електронного документообігу закладу освіти

2023-2025 р.

Адміністрація, вчителі

 

Створення структури груп та реєстрація пошти школи. Круглий стіл “Можливості МЕЕТ для впровадження документообігу школи”

вересень-листопад 2022 року

Адміністрація, робоча група проекту

ІІ етап  (Реалізаційний )

 

Методичні заходи на реалізацію організаційного етапу проекту

 

 

1.

Нарощування комп’ютерної мережі у школі

2024– 2027 роки

Адміністрація школи

 

 

 

 

2.

Систематизація інформаційних ресурсів закладу

2026 рік

творча група вчителів

 

 

 

 

3.

Планування роботи “ланки” Динамічної групи

кожного року вересень -...

Завуч з навчально- виховної роботи

 

Зібрання керівників ланок Динамічної групи та аналіз запитів та сучасних тенденцій в освіті. Створення плану

 

Завуч з навчально- виховної роботи

4.

Налагодження дистанційної роботи школи за допомогою сервісу GoogleClassroom

2022 р.

Адміністрація школи, вчитель інформатики  вчителі школи

 

Засідання динамічної групи "Використання середовища GoogleClassroom для впровадження  дистанційного навчання",

.2022

Адміністрація школи, Керівники динамічної групи

5.

Налагодження дистанційної роботи школи за допомогою сервісу GoogleClassroom у системіМЕЕТ

серпень-вересень 2022

Адміністрація школи, вчителі школи

 

Тренінг “Впровадження дистанційного навчання в системі МЕЕТ за допомогою GoogleClassroom та Zoom ”

вересень 2022

Адміністрація школи,

6.

Медіаграмотність

 

 

 

 

Захід з учнями і вчителями

 

Учасники проекту

7.

Апробація електронного журналу

 

жовтень 2022

 

Консультації для вчителів

 

 

3.

Розвиток шкільного сайту

2022- 2027 роки

Адміністрація школи, вчителі школи

 

Круглий стіл “Шкільний сайт: структура та особливості”

 

 

4.

Залучення батьків до спілкування через ІКТ – технології (сайт школи, блоги вчителів)

2022- 2023н.р.

Адміністрація школи, батьківський комітет

 

Анкетування для батьків  “Зворотній зв'язок”

 

 

5.

 

 

 

Використання  соціальних мереж для інформування педагогічних працівників щодо  можливостей організації їхнього професійного розвитку. 

 

 

Адміністрація та  вчителі школи

 

Панорама ідей

“Впровадження інноваційних педагогічних технологій через взаємодію в єдиному інформаційно-освітньому просторі”

2023 рік

Заступник директора

5.

Інформатизація бібліотечної діяльності

2022- 2024 роки

Зав. бібліотекою

 

 

 

 

6.

Організація внутрішньої системи підтримки обміну досвідом в галузі інформаційних технологій

2023 – 2025 роки

Заступник директора, творча група

 

Педагогічна рада «Використання хмарних технологій як засіб стимулювання самоосвіти, самовдосконалення учнів та вчителів»

 

 

7.

 

 

 Використання  соціальних мереж педагогами не лише як інформаційного середовища, а й як місця створення та  розвитку професійної спільноти, де вчителі об’єднується за  спільними інтересами та професійними потребами, для обміну  думок, для поширення позитивних практик, інформування про події  тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Впровадження електронного документообігу закладу освіти

2022-2023

Адміністрація,

вчителі

 

Тренінг “Використання Google Диска в освітньому процесі”

 

Вчителіьінформатики

 

III етап  (Узагальнюючий)

 

 

 

 

1

Мультимедійне оснащення навчальних кабінетів. Створення умов для навчання співробітників школи нових комп’ютерних технологій.

2022-2024 рік

Адміністрація школи, вчителі, меценати, благодійні організації

 

 

 

 

2

Систематизація інформаційних ресурсів закладу

2024-2027 рік

Директор, заступник директора, вчителі

 

 

 

 

3

Оснащення предметних кабінетів інтерактивним устаткуванням

2024-2027 рік

Адміністрація школи, вчителі, меценати, благодійні організації

 

 

 

 

4

Налагодження дистанційної освіти

2022-2024

Адміністрація школи, вчителі.

 

 

 

 

5.

Налагодження електронного документообігу закладу освіти

2022-2024

Адміністрація школи

 

 

 

 

 

 

Очікувані результати:

· створення комп’ютерної та мережевої інфраструктури освітнього закладу;

· об’єднання вчителів різних спеціальностей для реалізації Стратегії розвиту школи;

· створення матеріально-технічної та науково-методичної бази даних;

· оновлення наповнюваності шкільного сайту;

· практичне засвоєння, а в подальшому застосування педагогами та здобувачами освіти інформаційних технологій в освітньому проце

 

Проєкт

«Інновації в НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ»

на 2022-2027 роки

 

Мета проєкту:

підвищення рівня майстерності вчителів, спрямування їхньої роботи на реалізацію творчого потенціалу, пошук ефективних шляхів організації освітньої діяльності, впровадження і використання сучасних інноваційних форм роботи з учнями початкових класів на основі компетентісно-орієнтованого навчання.

Завдання проєкту:

· оновлення змісту навчання та побудова його на концептуальній основі новаторських освітніх технологій;

· розвиток системи забезпечення якості освітніх послуг;

· підвищення ефективності управління якістю освіти в школі;

· підвищення конкурентоздатності школи в соціумі громади;

· пошук та розробка ефективних методів освітнього процесу, управління освітнім процесом та професійним розвитком педагогів;

· упровадження нових та модернізованих форм і методів управлінської діяльності.

-         постійне оновлення, поповнення  і вдосконалення нового освітнього середовища  для здобувачів освіти;

-         створення комфортного відкритого простору на свіжому повітрі «Зелений клас».

 

Шляхи реалізації проекту

Зміст заходу

Термін реалізації

Виконавці

1

Теоретична, науково-методична підтримка педагогів до інноваційної роботи, створення сприятливого психологічного клімату.

Постійно

Адміністрація школи

2

Забезпечити участь освітнього закладу у Програмі нової української школи. Створення ініціативної групи у закладі

2022-2024 рр.

Заступник директора

3

Запровадження інновацій в управлінні освітнім закладом

Постійно

Адміністрація школи

4

Опрацювання науково-методичної літератури з даної проблеми. Здійснювати інформаційне забезпечення педагогів із питань запровадження освітніх інновацій (ознайомлення педагогічних працівників із науковими процесами, рекомендаціями, іншими матеріалами)

2023 р.

Заступник з НВР Динамічна група

5

Вивчення педагогічного досвіду вчителів школи, України

2025 р.

Заступник з НВР Динамічна група

6

Діагностування рівня підготовленості педагогічних працівників школи до інноваційної діяльності

2023 рік

Заступник з НВР

7

Розробка рекомендацій щодо впровадження інновацій у практику роботи школи : – рекомендувати педагогам для опрацювання сучасні науково-методичні посібники, монографії, рекомендації конференції; – надавати методичну допомогу педагогам в розробці індивідуальної траєкторії професійного і особистого розвитку.

2022-2023 н.р.

Заступник з НВР  Динамічна група

8

Апробація теоретичних положень та методичних рекомендацій

2022-2023 н.р.

Заступник з НВР Динамічна група

 

9

Створення умов для інноваційної педагогічної діяльності вчителів

2022-2027 н.р

Адміністрація школи

10

Аналіз проміжних результатів напрацювань у практику роботи членів творчої групи

2025-2027 н.р.

Заступник з НВР Динамічна група

 

11

Управління процесом впровадження інноваційних знахідок у школі

2022-2027 н.р.

Адміністрація школи

12

Освоєння нових педагогічних ідей шляхом залучення педагогів до інноваційної діяльності: – засідання педагогічної ради, круглі столи, семінари тощо;

 – творча діяльність динамічної групи;

– участь у науково-практичних конференціях;

 – узагальнення досвіду роботи;

– сертифікація, курси підвищення кваліфікації;

–дослідницька творча робота над проблемою.

2022-2027 н.р.

Заступник з НВР Динамічна група

 

13

Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи: розробка рекомендацій та порад щодо впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій

2024-2027 н.р.

Заступник з НВР Динамічна група

 

14

Вивчення та узагальнення стану роботи з упровадження інноваційних процесів у школі

2024-2027 н.р.

Заступник з НВР Динамічна група

 

15

Захист напрацювань на засіданнях педагогічної ради, методичної ради

2024-2027 н.р.

Заступник з НВР Динамічна група

 

16

Моніторинг якості інноваційної діяльності

2024-2027 н.р.

Заступник з НВР Динамічна група

17

Проєктування оновленого освітнього простору школи

2024-2027 н.р.

Заступник з НВР Динамічна група

18

Здійснювати діагностику щодо виявлення готовності педагога до інноваційної діяльності (анкетування, аналіз освітнього процесу, участь у методичних заходах)

2024-2027  н.р.

Заступник з НВР Динамічна група

 

19

Координація та супровід окремих інноваційних проектів

За потребою

Адміністрація школи

20

Семінар «Інновації в освітньому процесі. Шляхи впровадження»

2023-2025 н.р.

Заступник НВР

21

Методична рада «Удосконалення самоосвіти вчителя – чинник професійного зростання»

2023-2025 н.р.

Заступник НВР

22

Круглий стіл «Професійне зростання вчителя у сучасному освітньому просторі»

2024-2025 н.р.

Заступник НВР

23

Методичні студії вчителів по обміну досвідом щодо впровадження сучасних інноваційних методик

2022-2027 н.р.

Вчителі початкових класів

24

Участь у вчительських  конференціях та спільнотах педагогічних працівників районного, обласного та всеукраїнського рівня.

2022-2027 н.р.

Педагогічний колектив

25

Створення методичних кейсів вчителями початкових класів, щодо власного педагогічного досвіду.

2023-2026 н.р.

Вчителі початкових класів

26

Реалізація проекту «Зелений клас»

2024-2027 н.р.

Ініціативна група вчителів і батьків

Очікувані результати:

-         узагальнення основних шляхів, форм, засобів та умов, які забезпечують якісну організацію освітнього процесу;

-         відкритість школи до нововведень в умовах динамічного розвитку освіти:

-         ефективна організація науково – методичних структур колегіального управління (науково – методичні ради, малі педагогічні ради, творчі групи, тощо);

-         запровадження інноваційної діяльності в роботі педагогів, адміністрації школи;

-         створити у педагогічному колективі закладу освіти власну модель інноваційного розвитку;

-         широке впровадження і використання інформаційних технічних засобів навчання в навчальному процесі (мультимедіа);

-        участь педагогічних працівників у різноманітних сучасних вчительських спільнотах, щодо підвищення свого професійного розвитку ;

-        підвищення мотивації здобувачів освіти і зацікавленості у набутті практичних освітніх навичок;

-        партнерство між учнями, батьками і вчителями у забезпеченні освітніх послуг.

 

Проєкт

«Заклад освіти – толерантне середовище,

СТОП БУЛІНГ»

на 2022-2027 роки

Мета проєкту:

· сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації;

·забезпечити фізичну безпеку та комфорт;

· скоординувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед здобувачів освіти;

· організувати профілактичну роботу на основі глибокого вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню здобувачами освіти правопорушень;

· забезпечити організацію змістовного дозвілля й відпочинку;

· поліпшити роботу психологічної служби, головну увагу приділити соціально-психолого-педагогічній допомозі здобувачам освіти та їхнім батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх;

· налагодити правову пропаганду й освіту через наочну агітацію та шкільну газету;

Шляхи реалізації проєкту

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

 Діагностичний етап

1

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

 

2022

Класні керівники

 

2

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

–      спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

–      опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

–      психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

–      соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

–      визначення рівня тривоги та депресії учнів.

Усі категорії учасників освітнього процесу

2022-2024

Класні керівники,

 

 

 Інформаційно-профілактичні заходи

1

Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції

Батьки здобувачів освіти

Вересень

2022

Директор школи

.

2

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі »

Методична кухня класних керівників

Січень 2023

Заступник директора

3

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

Педагогічний колектив

2023

Заступник директора

4

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

1 – 9

2022-2027

Класні керівники

5

Контроль стану попередження випадків  булінгу

Нарада при директорі

2022-2027

Директор школи

6

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогічний колектив

2022-2027

Заступник директора

 Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Проведення ранкових зустрічей  з метою формування навичок дружніх стосунків

1-4

2022-2027

Класні керівники

2

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять

1-9

2022-2027

Класні керівники

3

Робота відеозалу. Перегляд кінострічок відповідної спрямованості

5 – 9

2022-2027

Учитель інформатики

4

Засідання дискусійного клубу учнівського самоврядування «Як довіряти й бути вдячним»

5-9

2023

Класні керівники

5

Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії

1-9

2022-2027

Класні керівники, учителі літератури, історії

6

Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»

1-9

Вересень 2022

Класні керівники, учитель правознавства,

7

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ»

1-9

2023

Класні керівники, учителі-предметники

8

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Сильні духом»

1-9

2024

Класні керівники

9

Проєкт «Ми за життя без насильства»

1-9

2022-2024

Класні керівники

10

Листівки, колажі, бюлетені антибулінгового спрямування

5 – 9

2022-2027

Класні керівники

 Психологічний супровід

1

Діагностика стану психологічного клімату класу

1-9

2022

Класні керівники

2

Спостереження під час освітнього процесу, позаурочний час

1-9

2022-2027

Класні керівники.

3

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу

1-9

2022-2027

Класні керівники

4

Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу

1-9

2022-2027

Класні керівники

Робота з батьками

1

Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі»

1-9

Квітень, 2023

Класні керівники

2

Рекомендації батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

1-9

2023-2026

Вчитель інформатики

3

Рекомендації «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»

За запитом

Лютий, 2023

Вчитель інформатики

4

Інформаційна робота через інтернет-сторінки

 

2022-2027

Заступник директора

Очікувані результати:

· створення системи виховної та профілактичної роботи в закладі;

· допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;

· навчання дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу);

· профілактика правопорушень і злочинності серед молоді;

· створення безпечного толерантного середовища.


Проєкт

«Кадрове забезпечення освітнього процесу»

на 2022-2027 роки

Мета:

забезпечення економічних і соціальних гарантій професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в громаді.

Завдання проєкту:

· сприяти оптимізації кадрового забезпечення школи;

· забезпечити сприятливі та комфортні умови організаційно-педагогічної, методичної роботи;

· створити атмосферу спільної відповідальності за результати освітньої діяльності з боку всіх учасників освітнього процесу;

· сприяти формуванню систем психологічної та правової освіти, підвищенню компетентності педагогічних працівників.

Шляхи реалізації проєкту

Зміст заходу

Термін реалізації

Виконавці

Забезпечення реалізації проекту

1

За результатами діяльності представляти педпрацівників до нагородження відповідними заохочувальними преміями

2022-2027 роки

Адміністрація школи

 

2

Забезпечувати умови для своєчасного підвищення кваліфікації та професійного зростання в міжатестаційний період

2022-2027 роки

Адміністрація школи

 

3

Забезпечувати умови для участі педагогів у конкурсах професійної майстерності, здійснення дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності

2022-2027 роки

Адміністрація школи

 

4

Здійснювати передплату періодичних та фахових видань

2022-2027 роки

Засновник

 

5

Оновити та модернізувати методичний кабінет, забезпечити його сучасною науково-методичною літературою та інформаційно-комп’ютерними ресурсами для оптимізації умов самоосвітньої діяльності педагогічних працівників школи

До 2026 року

Адміністрація школи

 

Методичні заходи на реалізацію проєкту

6

Засідання динамічних груп для підвищення професійної майстерності педагогічних працівників

2022-2024 н.р.

ЗНВР.

 

7

Робота в умовах дистанційного навчання

2022-2024  н.р.

ЗНВР.

 

8

Методична рада «Створення умов для педагогічної творчості вчителів»

2023-2024 н.р.

ЗНВР

 

 

Очікувані результати:

стабілізація кадрового складу закладу освіти;

підвищення професійного рівня педагогічних працівників;

моральне і матеріальне стимулювання професійної діяльності педагогів;

підвищення престижу педагогічної професії в громаді та утвердження соціального статусу вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар