пʼятниця, 7 березня 2025 р.

Статут

 Статут

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
від
20 липня 2021 року № 950

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАТУТ

 

 

«ІВАНІВСЬКА ГІМНАЗІЯ ПІДВОЛОЧИСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

 

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

 

(нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021

І. Загальні положення

 

1.1. «Іванівська гімназія Підволочиської селищної ради Тернопільської області» (далі - гімназія) надає освітні послуги та забезпечує здобуття освіти на таких рівнях:

- дошкільна освіта (дошкільний структурний підрозділ), що передбачає забезпечення належного рівня дошкільної освіти дітей від 3 до 6 (7) років  відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

 

 - початкова освіта (1-4 класи) (початкова школа), перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти;

 

- базова середня освіта (5-9 класи) (гімназія), другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти;

1.2.  Форма власності опорного закладу освіти – комунальна.

Організаційно-правова форма закладу освіти - комунальний заклад, що перебуває у комунальній власності Підволочиської селищної ради.

1.3. Засновником гімназії є Підволочиська селищна рада. Уповноваженим органом засновника є відділ освіти Підволочиської селищної ради (далі - відділ освіти).

1.4. Повна назва «Іванівська гімназія Підволочиської селищної ради Тернопільської  області».

         Скорочена назва – «Іванівська гімназія».

1.5. Юридична адреса гімназії: 47855, Тернопільська обл., Тернопільський район, с. Іванівка, вулиця Шкільна, 8.  Код ЄДРПОУ 4009211.

1.6. У складі гімназії функціонує дошкільний структурний підрозділ. Дошкільний структурний підрозділ діє відповідно до установчих документів закладу та  на підставі положення про нього, затвердженого керівником гімназії.

1.7. Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну овіту», «Про повну загальну середню освіту», Конвенцією «Про права дитини», іншими нормативно-правовими актами України Постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, цим Статутом.

1.8. Гімназія є юридичною особою,  має печатку із своїм найменуванням, штамп, власні фірмові бланки, код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вивіску встановленого зразка.

1.9.  Може мати виконані державною мовою, якщо інше не встановлено Законом України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»: власну символіку і атрибутику, а саме прапор, гімн, емблему, значок, логотип тощо.

1.10.  Гімназія є неприбутковою бюджетною організацією.

1.11.  Гімназія провадить освітню діяльність відповідно до ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку та забезпечує здобуття дошкільної освіти та базової середньої освіти.

1.12. Здобувачі освіти забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

1.13. У гімназії діє бібліотека. Бібліотека є осередком, в якому реалізуються потреби та інтереси здобувачів освіти, навчально-виховні завдання закладу освіти у сфері культурної та інформаційної освіти учнів. Вона слугує також вдосконаленню майстерності педагогічних працівників, популяризації педагогічних знань серед батьків, поширенню відомотей про регіон. Послугами бібліотеки можуть користуватися:

- здобувачі освіти;

- педагогічні працівники і інші працівники закладу освіти;

- батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють. Бібліотечний фонд загального користування складають: підручники, інформаційні і періодичні видання, художня література (обов’язкова і додаткова), довідкові та популярні видання, преса, аудіовізуальні матеріали тощо. Бібліотека може отримувати матеріальну і фінансову допомогу від батьківського самоврядування закладу освіти, благодійну допомогу, добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб та інших джерел.

1.14. Гімназія відокремлена від церкви (релігійних організацій), має світський характер.

 

ІІ. Мета і завдання гімназії

 

2.1. Метою гімназії є забезпечення реалізації права громадян України на здобуття загальної середньої освіти відповідного рівня в умовах, сприятливих для фізичного та духовного розвитку, самовиховання і соціалізації дитини, її формування як цілісної особистості й відповідального громадянина України.

2.2. Головними завданнями гімназії є:

- сприяння особистісному розвитку здобувачів освіти, розвитку їхніх здібностей і обдарувань;

- формування компетентностей, визначених Законом України "Про освіту" та державними стандартами;

- виховання відповідального громадянина/громадянки України, орієнтованого/ї на цінності української національної культури, європейської цивілізації та з твердим наміром діяти на користь іншим людям;

- формування шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов корінних народів і національних меншин, національних цінностей українського народу, інших народів і націй;

- забезпечення рівного доступу здобувачів освіти до якісної освіти з урахуванням їхніх фізичних та інтелектуальних можливостей;

- створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;

- створення безпечного, ґрунтованого на довірі, демократичного, інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього середовища, сприятливого для формування відповідального громадянина України;

- раціональне і ефективне використання наявних фінансових, освітніх та природних ресурсів, оновлення матеріально-технічної і навчальної бази закладу для кращого задоволення освітніх потреб здобувачів освіти;

- функціонування в єдиному освітньому просторі для реалізації індивідуальних нахилів, потреб та інтересів учасників освітнього процесу, підготовки здобувачів освіти до їх саморозвитку, подальшої освіти і трудової діяльності.

2.3. Гімназія сприяє індивідуалізації здобувачів освіти через дотримання принципів:

- самостійного вибору ціннісних пріоритетів, світоглядних засад, віросповідання, участі в релігійних обрядах;

- вільного висловлення думок та відкритого вираження переконань, якщо вони не порушують права інших;

- толерантності, прийняття расових, національних та релігійних відмінностей, поваги до релігійних обрядів різних конфесій;

-  рівноправ’я та однакового ставлення до здобувачів освіти попри їхню етнічну і гендерну ідентичність.

2.4. Гімназія сприяє самоідентифікації здобувачів освіти, усвідомленню себе громадянином України через встановлення обов’язкових вимог:

- шанобливого ставлення і виявлення знаків поваги до державних символів України – Державного Прапора України, Державного Герба України та Державного Гімну України, дотримання визначеного законодавством України порядку використання державних символів та забезпечення належної системи їх правового захисту;

- відзначення державних свят, пам’ятних дат та ювілеїв, визначених відповідними нормативними документами української держави;

- організації навчальних екскурсій та поїздок учнів до місць національної пам’яті України;

- ознайомлення з українською символікою, традиціями та звичаями українців, інших народів, що проживали на теренах рідного краю, України, інститутами та документами, які мають істотне значення для збереження демократичного характеру української держави;

- безперешкодної діяльності у закладі органів самоврядування учнів і батьків; е) співпраці з місцевою громадою, громадськими організаціями, налагодження міжнародних культурних зв’язків.

2.5. Відповідно до статті 21 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», ст. 5 п. 1 Закону України «Про повну загальну середню освіту», ст.7 Закону України «Про освіту» – мовою освітнього процесу у гімназії є державна мова – українська.

2.6. Гімназія самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та  власним Статутом.

2.7. Гімназія несе відповідальність перед учасниками освітнього процесу, територіальною громадою і державою за:

- безпечні умови здійснення освітнього процесу і дотримання норм Санітарного регламенту;

- дотримання Державних стандартів освіти;

- прозорість, інформаційну відкритість своєї діяльності.

2.8. Автономія закладу освіти визначається його правом:

- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку;

- сплановувати  та організовувати освітню програму або окремі програми дошкільної, початкової та базової освіти на основі типових освітніх програм, затверджених Міністерством освіти і науки України або на основі інших освітніх програм, що, в свою чергу, схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником;

- на основі освітніх програм розробляти і впроваджувати навчальний план, в тому числі, індивідуальні навчальні плани в установленому порядку;

- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу, обирати підручники та навчально-методичне забезпечення;

- забезпечувати функціонування внутрішньої системи якості освіти;

- брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

- забезпечувати добір і розстановку кадрів;

- використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку визначеному чинним законодавством;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб у встановленому законодавством України порядку;

- на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

- розвивати власну матеріально-технічну та соціальну базу;

- користуватись пільгами, передбаченими державою;

- надавати учасникам освітнього процесу додаткові освітні послуги;

- співпрацювати із дитячими, молодіжними, національними, культурними товариствами, освітніми, громадськими, благодійними і гуманітарними організаціями та спільнотами національних меншин і релігійними громадами, що легально діють у правовому полі України і які, згідно із установчими документами, займаються підтримкою та розвитком освіти і/або культури в Україні;

- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи; - здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

 2.9. Гімназія бере на себе зобов’язання:

 - задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті дошкільної та базової загальної середньої освіти;

- гарантувати дотримання у межах своєї території положень Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну овіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про громадські об’єднання», Конвенції «Про права дитини», інших нормативно-правових актів України та цього Статуту;

- планувати та здійснювати освітню діяльність відповідно до Державних стандартів дошкільної, початкової та базової середньої освіти;

- забезпечувати єдність навчання та виховання;

- оцінювати рівень освіти здобувачів відповідно до критеріїв та показників Державних стандартів дошкільної, початкової та базової освіти;

- створювати умови, безпечні для життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

- за потреби створювати інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- додержуватись фінансової дисципліни, зберігати та розвивати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;

- видавати здобувачам освіти документи про освіту встановленого зразка;

- проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному освітнім законодавством;

- здійснювати інші повноваження делеговані засновником або відділом освіти.

 

ІІІ. Організація освітнього процесу

 

3.1. Освітній процес у гімназії здійснюється відповідно до вибраної освітньої програми (програм), порядок розроблення яких визначено українським законодавством та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

3.2. Гімназія планує свою роботу самостійно. На основі Стратегії розвитку гімназії та чинної освітньої програми педагогічна рада складає, а керівник затверджує річний план роботи закладу та навчальний план закладу, що конкретизують організацію освітнього процесу на навчальний рік (перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік).

3.3. Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.

3.4. Гімназія працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. При вивченні іноземних мов заклад освіти має право, окрім підручників та посібників, затверджених МОН України, використовувати додаткові дидактичні матеріали та посібники для задоволення освітніх потреб здобувачів освіти.

3.5. Гімназія обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до законодавства України та цього Статуту з урахуванням специфіки організації освітнього процесу.

3.6. Гімназія здійснює освітній процес за денною формою навчання.

3.7. Здобуття освіти у гімназії може здійснюватися за індивідуальною формою (екстернат, сімейна (домашня), педагогічний патронаж), а також за інклюзивною формою навчання у встановленому законодавством порядку.

 

3.8. При певних, надзвичайних обставинах, за наявності заяв батьків або інших законних представників здобувачів освіти, рішенням педагогічної ради може впроваджуватися дистанційна форма навчання або змішане навчання. При змішаному та/або дистанційному навчанні дозволяється  використання в освітньому процесі інноваційних форм, а саме: інтернет - ресурсів, відео- та інших засобів зв’язку. З метою запобігання погіршенню здоров’я учнів і вчителів, а також відповідно до технічних можливостей, освітній процес при дистанційній формі навчання  здійснюється у синхронному та асинхронному режимах.

3.9. Питання спроможності гімназії забезпечити реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії та розроблення індивідуального навчального плану розглядається педагогічною радою на підставі поданої батьками (законними представниками) письмової заяви.

3.10. Зарахування здобувачів освіти до гімназії здійснюється згідно з чинним законодавством наказом керівника закладу освіти на підставі заяви батьків (законних представників), копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (якщо учень переходить з іншого закладу освіти).

До першого класу зараховуються як правило діти з  шести років.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути продовжена з доповненням освітньої програми корекційно- розвитковим складником.

3.11. Класи (групи) у гімназії формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, що не допускає порушення права учнів (педагогічних працівників) на належні, безпечні та здорові умови навчання (праці) та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти.

3.12. Кількість учнів у класах гімназії  не може становити менше 5 учнів. У разі якщо кількість учнів не дозволяє утворити клас, учні можуть продовжити навчання в гімназії за однією з інших (крім очної) форм здобуття базової середньої освіти.

 Зменшення кількості учнів у класі протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування цього класу до закінчення навчального року. 

3.13. Початкова школа може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть навчатися в одному з’єднаному класі (класі-комплекті). Освітній процес у з’єднаному  класі організовується відповідно до Положення про з’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Гранична наповнюваність таких класів-комплектів становить не менше п’яти та не більше дванадцяти осіб.

3.14. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у гімназії здійснюється згідно з нормативами, встановленими центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

3.15. Учні розподіляються між класами (групами) керівником гімназії.

3.16. У гімназії для здобувачів освіти 1-6 класів за письмовими зверненнями батьків учнів можуть створюватися групи подовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування здобувачів освіти із них здійснює своїм наказом керівник гімназії на підставі заяв батьків та осіб, які їх замінюють та за погодженням із Засновником. Група подовженого дня може комплектуватися із здобувачів освіти одного або кількох класів, але не більше як чотирьох вікових груп. Режим роботи групи подовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання закладів освіти та організації освітнього процесу та затверджується керівником закладу освіти. Тривалість перебування здобувачів освіти у групі подовженого дня становить шість годин на день, а за потреби може зменшуватись до трьох годин.

3.17. Керівник гімназії зобов’язаний вжити заходів для ознайомлення дітей та їх батьків (законних представників) з порядком зарахування до закладу освіти, Статутом гімназії, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу. Дані документи мають бути розміщені на сайті гімназії  або засновника.

3.18. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до гімназії відповідно до законодавства.

3.19. Порядок переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється наказом керівника гімназії за рішенням педагогічної ради та в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

3.20. Перехід здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття базової освіти, вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України регулюється діючим законодавством.

3.22.  Навчальний рік у гімназії розпочинається Днем знань 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року, якщо нормативні документи МОН не передбачатимуть іншого.

3.23. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними (перерв), форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.

3.24. У випадку екологічного лиха та епідемій місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти, який погоджується з органами Держпродспоживслужби України.

3.25. Тривалість канікул у гімназії протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.

3.26. З 1 червня до 31 серпня (оздоровчий період) у дошкільному підрозділі проводиться оздоровлення дітей.

3.27. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей тощо. Безперервна навчальна діяльність учнів закладів загальної середньої освіти не може перевищувати 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5-12 років навчання), крім випадків, визначених законодавством.

3.28. Заклад освіти може обрати інші, поруч з уроком, форми організації освітнього процесу. Організація здвоєних навчальних занять і використання інших форм організації освітнього процесу, що впливають на тривалість навчальних занять, допускається за рішенням педагогічної ради закладу освіти та повинні відповідати віковим особливостям дітей.

3.29. Розклад уроків укладається відповідно до навчального плану гімназії з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджує керівник закладу освіти.

3.30. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів світи.

3.31. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

3.32. Система та критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються центральним органом влади у сфері освіти і науки. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація.

Річне оцінювання та державна підсумкова атестація у закладі здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.

У разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою, заклад освіти забезпечує учневі можливість до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію. У разі повторного непроходження річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації педагогічна рада закладу освіти спільно з батьками учня до початку нового навчального року вирішує питання про визначення форми та умов подальшого здобуття таким учнем базової середньої освіти.

3.33. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального  року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

3.34. Оцінювання результатів навчання учня незалежно від форми здобуття ним освіти має здійснюватися особами, які провадять педагогічну діяльність.

3.35. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили початкову школу та гімназію вимогам Державних стандартів початкової та базової освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

 3.36. За результатами навчання здобувачам освіти або випускникам видається відповідний документ: табель, свідоцтво навчальних досягнень, свідоцтво про здобуття початкової освіти, свідоцтво про здобуття базової середньої освіти, свідоцтво про здобуття базової середньої освіти з відзнакою.

3.37. Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, Всеукраїнських, обласних, шкільних предметних конкурсів, олімпіад, змагань, а також за особливі успіхи дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення. Види та форми заохочення і відзначення учнів гімназії визначаються положенням про заохочення і відзначення учнів, що затверджується педагогічною радою закладу освіти. До видів заохочення і відзначення учнів, зокрема, може бути віднесено нагородження похвальним листом, грамотою.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, громадські об’єднання, юридичні, фізичні особи можуть заохочувати та відзначати академічні та інші досягнення учнів.

3.38. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у навчальному закладі, здійснюється під час проведення урочної, позаурочної та позашкільної роботи, ґрунтується на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами України і цим Статутом та спрямовується на формування:

- відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

- поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою;

- патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини Українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;

- усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;

- громадянської культури та культури демократії;

- культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

- прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;

- культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

3.39. Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

 

IV. Учасники освітнього процесу

 

4.1. Учасниками освітнього процесу в гімназії є:

        - здобувачі освіти;

        - педагогічні працівники;

        - батьки здобувачів освіти;

        - фізичні особи, які провадять освітню діяльність;

        - інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього    процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

За рішенням керівника гімназії до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) можуть залучатись інші особи. Відповідальність за зміст заходів, проведених залученими особами, несе керівник закладу освіти.

4.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», « Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

4.3. Учні та вихованці  (здобувачі освіти).

4.3.1. Здобувачі освіти мають право на:

- навчання впродовж життя та академічну мобільність;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

- користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, спортивною, побутовою тощо інфраструктурою гімназії та послугами її структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

4.3.2. Здобувачам освіти можуть надаватися матеріальна допомога, академічні стипендії, соціальні стипендії за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів, коштів юридичних та/або фізичних осіб, інших джерел, не заборонених законодавством.

4.3.3. Здобувачі освіти зобов'язані:

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна;  

- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;

4.3.4. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

4.3.5. Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей та відповідно до Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти.

4.4. Педагогічні працівники.

4.4.1. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту та професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою, моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

4.4.2. Права  педагогічних працівників визначаються Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами гімназії.

4.4.3. Педагогічні працівники  мають право на:

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх технологій, використання інноваційних прийомів та засобів навчання;

- користування інфраструктурою гімназії та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- сертифікацію на добровільних засадах;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

 - відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.

- об’єднання у професійні спілки та членство в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

- захист професійної честі та гідності;

- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

4.4.3. Педагогічні працівники закладів освіти приймаються на роботу за трудовими договорами відповідно до вимог цього Закону та законодавства про працю.

4.4.4. Педагогічні працівники державних і комунальних закладів загальної середньої освіти, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

4.4.5. Педагогічні працівники гімназії зобов'язані:

- дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням та особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- дотримуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки та обов’язки, визначені освітнім законодавством, трудовим договором чи контрактом;

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови, мов національних меншин України та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України і навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону  України «Про освіту»;

- використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог чинного законодавства;

- дотримуватися педагогічної етики;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та дослідницько-пошуковій роботі;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь- яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачам освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

 - повідомляти керівництво гімназії про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогів та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);

- володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях предметних (циклових) комісій, методичних об’єднань, нарадах, зборах;

- виконувати накази і розпорядження директора гімназії;

- сприяти зростанню іміджу закладу освіти; \

- інші обов’язки, передбачені чинним законодавством, посадовими обов’язками, цим Статутом.

4.5. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

4.6. Батьки (законні представники) здобувачів освіти.

Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

4.6.1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

- звертатися до директора гімназії, органів управління освітою з питань освіти;

 - брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти інноваційну діяльність закладу та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- здійснювати індивідуальний супровід дитини з особливими освітніми потребами під час її перебування у закладі загальної середньої освіти або в установленому порядку делегувати це право іншій особі (асистенту учня);

- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

- приймати рішення щодо участі дітей в заходах організованих закладом освіти.

- подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

4.6.2. Батьки (законні представники) здобувачів освіти є відповідальними за здобуття дітьми дошкільної, повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

 - виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, її національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та національних меншин;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

 - сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії;

- сприяти профілактиці та  виявленні випадків булінгу (цькування);

- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

4.7. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами гімназії.

V. Управління гімназією та громадське самоврядування закладу

 

5.1 Управління гімназією здійснюють:

- засновник та відділ освіти;

- директор гімназії;

- педагогічна рада;

- вищий колегіальний орган громадського самоврядування гімназії.

5.2. Засновник (засновники) закладу загальної середньої освіти.

5.2.1.Права та обов’язки засновника  Школи  визначаються законодавством  України у сфері освіти.

5.2.2.Засновник гімназії:

-                     затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;

-                     затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії;

-                     приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти;

-                     затверджує за поданням закладу загальної середньої освіти стратегію розвитку такого закладу;

-                     фінансує виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти (крім приватних та корпоративних закладів загальної середньої освіти), у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти;

-                     утворює та ліквідує структурні підрозділи у заснованих ним закладах загальної середньої освіти;

-                     здійснює контроль за використанням закладом загальної середньої освіти публічних коштів;

-                     здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

-                     затверджує кошторис закладу загальної середньої освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

- реалізує інші права, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.

5.2.3.  Засновник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний забезпечити:

- утримання та розвиток заснованого ним закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;

- дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень закладів загальної середньої освіти;

- можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти;

- оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту","Про доступ до публічної інформації" та "Про відкритість використання публічних коштів".

5.2.4. Засновники державних та комунальних закладів загальної середньої освіти або уповноважені ними органи не можуть делегувати керівникам, педагогічним чи піклувальним радам, органам громадського самоврядування закладів загальної середньої освіти власні повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про освіту".

5.3. Директор гімназії.

5.3.1. Керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.

5.3.2. Директор гімназії призначається та звільняється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу. Керівник закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу з числа претендентів, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти. У конкурсній комісії щодо відбору кандидатів на посаду керівника закладу освіти беруть участь представники, делеговані від батьківського самоврядування закладу освіти та професійних об’єднань педагогічних працівників.

5.3.3. Директор гімназії в межах наданих йому повноважень:

- організовує діяльність закладу освіти;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- призначає на посаду та звільняє з посади педагогічних та інших працівників закладу, визначає їх посадові обов’язки;

- забезпечує:

- організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

- своєчасне та якісне подання статистичної звітності;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

- забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);

- здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти або відділом освіти та/або передбачені Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»,  «Про повну загальну середню освіту».

 5.3.4. Керівник закладу освіти зобов’язаний:

- виконувати Закони України у сфері освіти, та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

- планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;

 - забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу освіти;

- затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу освіти;

- організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

- затверджувати освітні програми закладу освіти відповідно до Закону «Про повну загальну середню освіту»;

 - створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі й реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

-сприяти підвищенню кваліфікації педпрацівників, їхньому професійному та особистісному зростанню;

- сприяти проходженню атестації та/або сертифікації педагогічними працівниками;

- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в гімназії, забезпечувати її створення та функціонування;

- забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

- контролювати виконання педагогічними працівниками та здобувачами освіти освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

- забезпечувати контроль за досягненням учнями результатів навчання, визначених Державними стандартами початкової та базової середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

- створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю гімназії;

- сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі освіти;

- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;

- створювати в гімназії безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню вихованців та учнів відповідно до законодавства;

 - забезпечувати відкритість і прозорість діяльності гімназії, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;

- здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

- організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;

- звітувати щороку на загальних зборах колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу освіти;

- розробляти, затверджувати та оприлюднювати план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.

5.4. Педагогічна рада.

5.4.1. Колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом. Головою педагогічної ради є директор. Усі педагогічні працівники закладу освіти є членами педагогічної ради та беруть участь у її  засіданнях.

5.4.2. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби та відповідно до чинного законодавства.

5.4.3. Педагогічна рада закладу освіти:

- схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

- ухвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального чи матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

 - приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладом освіти;

- приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

- розглядає інші питання, віднесені Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та/або цим Статутом до її повноважень. Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію наказом керівника закладу.

5.4.4. Засідання педагогічної ради є правочинними, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписують голова та секретар педагогічної ради.

5.4.5. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказом керівника закладу освіти та є обов’язковим до виконання всіма учасниками освітнього процесу.

5.5. Вищий колегіальний орган самоврядування закладу освіти.

5.5.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу.

5.5.5. Загальні збори  закладу освіти:

- погоджують стратегію (програму) розвитку закладу освіти;

          - щороку заслуховують звіт керівника закладу освіти, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;

          - розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

5.6. Органи самоврядування здобувачів освіти.

5.6.1. У закладі освіти діє учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянської та соціальної компетентностей учнів,  лідерських навичок, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.

5.6.2. Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.

5.6.3. Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, а саме:  вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.

5.6.4. Учнівське самоврядування може діяти на рівні закладу освіти та окремих класів.

5.6.5. Органи учнівського самоврядування утворюються за ініціативою учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.

5.6.6. Керівник закладу освіти сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.

5.6.7. Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.

5.6.8. З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів закладу освіти керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом керівником закладу освіти. Керівник закладу освіти зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня (учнів) закладу освіти та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.

5.6.9. Органи учнівського самоврядування можуть але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.

5.6.10. Органи учнівського самоврядування мають право:

- брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

- проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти;

- брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-  захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі освіти;

 - вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти, змісту освітніх і навчальних програм;

- через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

5.6.11. Засади учнівського самоврядування визначаються Законом «Про повну загальну середню освіту» та положенням про учнівське самоврядування закладу освіти, що затверджується загальними зборами уповноважених представників класів закладу освіти.

5.7. Органи самоврядування працівників закладу освіти.

5.7.1. Вищим органом громадського самоврядування працівників закладу освіти є загальні збори трудового колективу закладу освіти. Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством, визначаються цим статутом і колективним трудовим договором (за наявності) закладу освіти.

5.7.2. Загальні збори трудового колективу:

 - розглядають та схвалюють проект колективного договору;

- затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;

- визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;

- обирають комісію з трудових спорів;

- можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством.

5.7.3. Рішення загальних зборів трудового колективу підписують головуючий на засіданні та секретар. Рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті у межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками закладу освіти.

5.8. Органи батьківського самоврядування.

 5.8.1. Батьківське самоврядування здійснюється батьками здобувачів освіти як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів здобувачів освіти, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених освітнім законодавством, цим Статутом та положенням про батьківське самоврядування закладу освіти, що затверджується загальними зборами уповноважених представників батьків кожного з класів закладу освіти.  5.8.2. Батьки мають право:

- утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересами тощо);

- розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування закладу освіти.

 5.8.3. Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

 5.8.4. Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності закладу освіти можуть бути реалізовані виключно за рішенням керівника закладу освіти, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

5.8.5. Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.

5.8.6. Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами. Працівники закладу освіти не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.

   5.9. Піклувальна рада закладу.

 5.9.1. Піклувальна рада може бути створена рішенням  засновника або уповноваженого ним органу та діє на підставі положення, затвердженого засновником закладу освіти.

 5.9.2. Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.

5.9.3. Піклувальна рада:

- аналізує та оцінює діяльність закладу освіти і його керівника;

- розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та аналізує стан їх виконання;

- сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що незаборонені законом; - проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу;

- може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;

- може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом.

5.9.4. Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління закладом загальної середньої освіти з правом дорадчого голосу.

 

VІ. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти

 

 6.1. Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з  інформацією    про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.

  6.2. Заклад освіти забезпечує на офіційному веб-сайті закладу/ сторінці веб-сайту засновника відкритий доступ до інформації про свою діяльність та документів, зокрема до:

          - Статуту;

- ліцензії на провадження освітньої діяльності;

- структури та органів управління закладом освіти;

- кадрового складу закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

- освітніх програм, що реалізуються в закладі освіти, та переліку освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

- території обслуговування, закріпленої за закладом освіти; - фактичної кількості осіб, які навчаються у закладі освіти;

- мови освітнього процесу;

- наявності вакантних посад, порядку і умов проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

- матеріально-технічного забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

 - результатів моніторингу якості освіти;

- річного звіту про діяльність закладу освіти;

- правил прийому до закладу освіти;

- умов доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- переліку додаткових освітніх та інших послуг, їх вартості, порядку надання та оплати;

- правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти;

Інша інформація оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

6.3. Заклад освіти оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.

 

VІІ. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність закладу освіти

 

7.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби та інші матеріальні цінності.

7.2. Майно, закріплене за закладом освіти, не може бути вилучене, якщо інше не передбачене законодавством. Майно, отримане у формі благодійної допомоги, може, за бажанням благодійника, знаходитись на відповідальному зберіганні.

7.3. Вимоги до матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально- методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

7.4. Об’єкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

7.5. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти фінансуються за рахунок коштів засновника. Заклад загальної середньої освіти може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Платні освітні послуги не можуть надаватися (повністю чи частково) для досягнення учнями закладу освіти результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами. Учні та їхні батьки можуть отримувати в закладі загальної середньої освіти платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

7.6. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно- правових актів. Фінансова автономія закладів загальної середньої освіти в частині використання бюджетних коштів передбачає самостійне здійснення витрат у межах затверджених кошторисами обсягів, зокрема на:

- формування структури закладу загальної середньої освіти та його штатного розпису;

- оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;

- оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд закладу освіти;

- оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

- укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності закладу освіти.

7.7. Джерелами фінансування закладу освіти є:

- кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеними Державними стандартом загальної середньої освіти;

- кошти, отримані за надання платних послуг;

- доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;

- благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;

- гранти;

- інші джерела, не заборонені законодавством. Отримані із зазначених джерел кошти використовуються закладом освіти відповідно до затвердженого кошторису.

7.8. Заклад освіти є неприбутковою установою. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

7.9. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини поміж засновника закладу освіти, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

7.10. Порядок діловодства в гімназії визначається керівником закладу відповідно до законодавства України.

7.11. Штатний розпис закладу освіти затверджується керівником закладу за погодженням відділу освіти на підставі Типових штатних нормативів для закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

 

VІІІ. Міжнародне співробітництво

 

 8.1. Заклад освіти має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

8.2. Заклад освіти та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та культурно-освітніх програм.

8.3. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування може проводити міжнародні учнівський та педагогічний обміни у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

 

ІХ. Контроль за діяльністю закладу освіти

9.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

9.2. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Інституційний аудит проводиться у позаплановому порядку в разі, якщо заклад освіти, має низьку якість освітньої діяльності. Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування або піклувальної ради закладу освіти.

9.3. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється Тернопільським управлінням Державної служби якості освіти у межах повноважень, визначених законодавством України. Тернопільське управління Державної служби якості освіти проводить інституційний аудит закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

9.4. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

9.5. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти можуть здійснювати суб’єкти громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

9.6. Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган здійснює контроль:

- за дотриманням норм установчих документів закладу освіти;

- за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

- за недопущенням будь –якої дискримінації серед учасників освітнього процесу.

 

Х. Реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти

 

10.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти приймається засновником у порядку, встановленому чинним законодавством.

10.2. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу освіти його працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці, освіти тощо.

 

ХІ. Зміни та доповнення до Статуту

 

11.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться Засновником за поданням відділу освіти або керівника гімназії шляхом викладення Статуту в новій редакції.

 

Керівник (директор)

НВК «Іванівський ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ»

Підволочиської  селищної ради

Тернопільської області                                                                   Р. М. Гуменюк

 


Немає коментарів:

Дописати коментар