Іванівська гімназія у
своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту»,
«Про повну загальну середню освіту», постановами Верховної Ради України, актами
Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та Законів України,
Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших
центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування,
рішеннями Засновника, цим Статутом, іншими власними установчими документами та
забезпечує одержання учнями повної загальної середньої освіти на рівні
Державних стандартів, які ґрунтуються на засадах особистісно орієнтованого і
компетентнісного навчання та виховання, зумовлюють чітке визначення
результативної складової засвоєння змісту базових дисциплін.
Метою освіти у закладі є створення умов для розвитку особистості і
творчої самореалізації кожного учня, його морального, інтелектуального,
фізичного, художньо-естетичного зростання, формування ключових компетентностей.
Управління закладом спрямовано на
здійснення державної політики в галузі освіти, збереження кількісних і якісних
параметрів мережі, створення належних умов для навчання і виховання учнів за
новим Державним стандартом «Нова українська школа», удосконалення змісту
освітнього процесу, впровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей
учасників освітнього процесу, подальше впровадження профільного навчання. З
метою максимального розвитку інтелекту, загальної культури, творчих здібностей,
фізичного і морального здоров’я учнів, виконання державного стандарту,
забезпечується теоретична і практична підготовка з предметів навчального плану.
Іванівська
гімназія створена
засновником згідно чинного законодавства України
на підставі рішення тринадцятої сесії восьмого скликання
Підволочиської селищної ради №950 від 20 липня 2021 року «Про зміну
типу, перейменування НВК «Іванівський ЗНЗ І-ІІІ ст. – ДНЗ» Підволочиської
селищної ради Тернопільської області
Юридична адреса гімназії: 47855, с. Іванівка, Тернопільського району,
Тернопільської області.
Ліцензія: від 22.08.2018 року № 023054
За Cтатутом
Іванівська гімназія є комунальним
закладом освіти, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної,початкової, базовоїсередньої
освіти.Статут закладу(ідентифікаційний код 40092118 ) затверджений
рішенням селищної ради від 20.07.2021року №950.
Заклад
здійснює освітній процес українською мовою за денною формою навчання в одну
зміну, тривалість навчального тижня в закладі – 5 днів.
Юридична адреса закладу
освіти: вул.Шкільна, 8,с.Іванівка,Тернопільський
район,Тернопільська область,47855.
Відповідно
до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну
загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості
освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020
року № 54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за
№ 154/34437, Методики оцінювання освітніх і 4 управлінських процесів ЗЗСО,
наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження методичних
рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти
у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, Положення про внутрішню систему забезпечення
якості освіти Іванівської гімназії Підволочиської
селищної ради Тернопільської області, рішення педагогічної ради №1 від
31.08.2023 року «Про підготовку та проведення самооцінювання освітніх та
управлінських процесів» на виконання наказу по школі від 22.12.2023р. №172-од
«Про підготовку та проведення самооцінювання освітніх та управлінських
процесів,затвердження Програми проведення самооцінювання освітньої та
управлінської діяльності у навчальному закладі» та з метою розбудови
внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у
закладі, постійного підвищення якості освітньої діяльності, використання
системного підходу до здійснення моніторингу на всіх етапах освітнього процесу
у школі було проведено комплексне вивчення й самооцінювання якості освітньої
діяльності за напрямами:
-Система оцінювання результатів
навчання здобувачів освіти;
- Педагогічна діяльність;
Відповідно до наказу по школі були
створено робочу
моніторингову групу. Члени робочої групи
були ознайомлені з критеріями, індикаторами оцінювання освітньої діяльності за
напрямами; проведено навчання з членами
робочих груп щодо визначення і аналізу відповідного компоненту системи
забезпечення якості. Членами групи були підготовлені опитувальні анкети (у
googl формах), за якими проведено опитування учасників освітнього процесу. Результати анкетування були проаналізовані та
підведені підсумки самооцінювання освітніх
і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення
якості освітньої діяльності за 2023-2024 навчальний рік. Результати
самооцінювання були подані у
вигляді аналітичної довідки , узагальненої таблиці оцінювання
критеріїв, індикаторів внутрішньої системи забезпечення якості освіти та
розглянуті на засіданні педагогічної ради.
Напрям 2. Система оцінювання
Вимога/ правило.2.1. Наявність
системи оцінювання результатів навчання учнів, яка забезпечує справедливе,
неупереджене, об’єктивне та доброчесне оцінювання
Критерій 2.1.1. Учні отримують від педагогічних
працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання
результатів навчання
У
закладі освіти розроблено систему освіти, що включає принципи, форми, методи,
критерії, процедури та правила оцінювання. Розроблена системаґрунтується на
національних критеріях та вимогах оцінювання, враховує національну шкалу оцінювання та відображає
культуру оцінювання закладу освіти. Принципи, критерії, процедури та правила
оцінювання закладу
освіти описано в освітній програмі.
У Іванівській гімназії здобувачі
освіти отримують від педагогічних працівників
інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних
досягнень.
У
навчальному закладі є єдині підходи
до оцінювання навчальних досягнень учнів:
- Вимоги до
оцінювання результатів навчання здобувачів освіти у Іванівській гімназії визначаються
з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладено ключові
компетентності.
- Оцінювання у навчальному закладі ґрунтується на позитивному
підході, що,
передусім, передбачає врахування рівня досягнень учня.
- Система
оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти у Іванівській гімназії включає
критерії, правила і процедури, за якими здійснюється оцінювання. Розроблення, оприлюднення та інформування про критерії оцінювання робить процес оцінювання прозорим і зрозумілим для всіх учасників освітнього
процесу.
Система оцінювання навчальних досягнень учнів Іванівської гімназії має
у своїй основі
чіткі і зрозумілі вимоги
до навчальних результатів;
- дозволяє гарантовано досягти і перевищити результати;
- заохочує учнів апробувати різні
моделі досягнення результату без ризику отримати за це
негативну оцінку;
- дає можливість розвивати в учнів впевненість у своїх здібностях і можливостях;
- використовує самооцінювання і взаємооцінювання
як важливий елемент навчальної
діяльності.
Система оцінювання у навчальному закладі забезпечує інформування учнів
про критерії оцінювання та розуміння, як і за що їх оцінюють.
Процес інформування і оприлюднення
критеріїв для здобувачів освіти у Іванівській
гімназії розпочинається із критеріїв оцінювання навчальних досягнень
учнів, затверджених Міністерством освіти і науки
України.
При цьому
учителі школи керуються основними нормативними
документами:
Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»
Наказ Міністерства освіти і науки
України від 15.05.2023 № 563 “Про затвердження методичних
рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої
освіти в умовах воєнного стану в Україні”.
Указу Президента України від 16 березня 2022 року № 143 «Про
загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії
Російської Федерації проти України»;
Інструктивно-методичні матеріали
щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та
опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки
життєдіяльності, що доведені листом Міністерства
освіти і науки України від 22.07.2022 № 1/8462-22.
Розпорядження КМУ від 07.04.2023
№ 301-р «Про схвалення Концепції
безпеки закладів освіти».
розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988- р
«Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері
реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на
період до 2029 року»;
Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого
наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 №2205,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за
№1111/35394;
Державних стандартів повної загальної середньої освіти:
на рівні початкової освіти (в 1 – 4 класах) – Державного стандарту
початкової освіти (затвердженого Постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 87);
на рівні базової середньої освіти: в 5-6 класах – Державного стандарту базової середньої
освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. №
898); в 7– 9 класах – Державного стандарту базової та повної
загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011
року №1392);
Типових освітніх програм для закладів загальної середньої освіти – на
рівні початкової освіти:
Типової освітньої програми для учнів 1-2 класів закладів загальної
середньої освіти, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко (затвердженої
наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22),
Типової освітньої програми для учнів 3-4 класів закладів загальної
середньої освіти, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко (затвердженої
наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22),
на рівні базової середньої освіти:
у 5-6 класах – Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів
загальної середньої освіти (затвердженої наказом Міністерства освіти і науки
України від 19.02. 2021 № 235),
у 7 – 9 класах – Типової освітньої програми закладів загальної середньої
освіти ІІ ступеня (затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від
03.08. 2022 № 698);
Наказів Міністерства освіти і науки України:
від 28.03.2022 № 274 «Про деякі питання здобуття загальної середньої освіти
та освітнього процесу в умовах воєнного стану»,
Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08.09. 2020 №
1115, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2020 р. за №
941/35224);
Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та
комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 16.04.2018 № 367,
зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 травня 2018 р за № 564/32016;
Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти
до наступного класу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України
14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України № 621
від 08.05.2019, № 268 від 01.03.2021), зареєстрованим в Міністерстві юстиції
України 30.07.2015 за № 924/27369;
Листів Міністерства освіти і науки України:
Дані критерії оцінювання, запропоновані МОН, є загальними для всіх
учителів школи і
використовуються як основа, своєрідний каркас, за допомогою якого вибудовується система оцінювання у Іванівській
гімназії. При виконанні обов’язкових видів
роботи вчителі користуються розробленими
критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, які ґрунтуються на критеріях, затверджених МОН, а також враховують особливості вивчення теми освітню
програму, компетентнісний підхід
до викладання предмету (курсу), організаційну форму проведення
навчального заняття, індивідуальні та вікові психо-фізіологічні особливості дитини.
Інформація про критерії оцінювання доноситься учителями до учнів та батьків у різних формах: в
усній формі, шляхом розміщення на
інформаційних стендах у класах, через інтерактивні
інтернет-платформи, електронною поштою,
за допомогою інших видів комунікації.
Керівництво Іванівської гімназії здійснює
контроль за системою оцінювання вчителів через спостереження за
проведенням навчальних занять,
вивчення оприлюднених критеріїв оцінювання, розглядаючи дане питання на засіданнях педагогічної ради, методичних об’єднань.
Ознайомлення батьків і учнів з
правилами і процедурами оцінювання завжди відбувається на початку навчального року і впродовж
навчального року.
Для кожного предмету вчителями-предметниками школи підготовлено необхідні пам’ятки
з порядку і правил оцінювання учнів у закладі
освіти. Формуючи систему оцінювання у закладі
освіти, педагогічний колектив керується тим, що
оцінка має стимулювати учнів до навчання, а не
використовуватись для покарання.
Результати опитування вчителів
( у опитуванні брало участь 10 вчителів)
Як здобувачі освіти дізнаються про критерії, за якими Ви оцінюєте їх навчальні досягнення? (можна
обрати кілька варіантів відповідей)
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, чол. |
% |
|
1 |
інформую здобувачів освіти
про критерії оцінювання на початку навчального року |
8 |
80 |
|
2 |
розміщую критерії оцінювання на веб-сайті або інтерактивній платформі закладу освіти |
1 |
10 |
|
3 |
інформую здобувачів освіти
про критерії оцінювання перед вивченням
кожної теми |
2 |
20 |
|
4 |
пояснюю здобувачам освіти індивідуально; |
4 |
40 |
|
5 |
не інформую здобувачів освіти |
---- |
---- |
Які
критерії оцінювання Ви використовуєте для предмету (предметів), які викладаєте?
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, чол. |
% |
|
1 |
розробляю власні,
в тому числі
спільно з дітьми |
1 |
10 |
|
2 |
адаптую критерії МОН до умов роботи
закладу |
4 |
40 |
|
3 |
використовую виключно рекомендації МОН |
5 |
50 |
|
4 |
вважаю, що критерії мені не потрібні |
- |
- |
Результати
онлайн опитування учнів (брало участь 2
учні 9 класу)
Ви отримуєте інформацію про критерії, правила
і процедури оцінювання навчальних досягнень?
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, чол. |
% |
|
1 |
так, отримую |
1 |
50 |
|
2 |
так, отримую, але тільки у разі
звернення до вчителя |
1 |
50 |
|
3 |
не отримую, навіть
у разі звернення до вчителя, користуюсь інформацією з офіційних джерел |
- |
- |
|
4 |
не отримую |
- |
- |
Критерій 2.1.2. Система
оцінювання в закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до
навчання
Система
оцінювання в закладі освіти ґрунтується на компетентнісному
підході. Учителі
використовують (розробляють) компетентнісні завдання
для проведення
оцінювання, що сприяє реалізації
компетентнісного
підходу до навчання.
Освітній процес у школі
спрямовується на формування і розвиток
ключових компетентностей, посилення ролі особистісного чинника
в засвоєнні навчального матеріалу.
У
зв’язку з цим останнім часом відбулись значні
зміни у технології контролю і оцінювання
навчальних досягнень учнів, враховуючи використання дистанційного навчання.
За
компетентнісного підходу учителями 1
- 9 класів оцінюється не обсяг засвоєних
знань сам по собі, а те, як ці знання використовуються для вирішення
прикладних завдань здобувачами освіти.
Учителі Іванівської гімназії використовують такі підходи до формування
критеріїв оцінювання:
- оцінюють не лише
результат роботи, але й процес навчання, індивідуальну працю
та успіх кожного учня;
- позитивно оцінюють
досягнення учнів, незалежно від того, значні
вони
чи скромні, якщо вони є результатом справжніх
зусиль та старань дитини. В цьому
є мотивуюча роль оцінювання;
- оцінюють рівень
аргументації та уміння учнів висловлювати свою думку. У освітньому
процесі Іванівської гімназії впровадження компетентнісного підходу оцінювання навчальних досягнень
спрямовується на вирішення таких
основних навчальних завдань:
- розв’язання проблем
і прийняття рішень;
- розуміння, а не відтворення фрагментів інформації;
- оцінювання умінь, які визначають здатність працювати в команді;
- уміння слухати, розв’язувати конфлікти, вирішувати дискусійні питання
і проблеми;
- уміння застосовувати знання в
реальних життєвих ситуаціях.
Для сприяння впровадженню компетентнісного підходу в системі оцінювання Іванівської гімназії було проведено методичну нараду, вчителі брали участь у
відповідних одноденних тренінгах у Тернопільському
ОКІППО, проходили онлайн-курси.
Процес впровадження учителями школи
компетентнісного підходу в систему
оцінювання вивчався шляхом спостереження за проведенням навчальних занять. Вивчалися також критерії оцінювання, які використовують учителі при оцінюванні обов’язкових видів робіт.
У системі оцінювання навчальних досягнень учнів уІванівській гімназії,
крім традиційних, вчителі
використовували інші творчі види оцінювання,
особливо, під час здійснення дистанційного навчання.
Усі
оцінки з навчальних предметів поточні, за семестри, за рік, результати державної підсумкової атестації
здійснюється у балах відповідно до
критеріїв, затверджених
МОН.
Критерій 2.1.3. Учні вважають
оцінювання результатів навчання
►
справедливим, неупередженим,
об’єктивним, доброчесним
Здобувачі освіти Іванівської
гімназії у цілому вважають
оцінювання результатів навчання справедливим
і об’єктивним.
Система оцінювання навчальних досягнень
учнів сприймається учнями
як зрозуміла, чітка і
справедлива.
Для того, щоб у навчальному закладі
система оцінювання сприймалась учнями як об’єктивна і справедлива зроблено наступне:
1. На основі критеріїв, розроблених МОН, вчителі
розробляють критерії оцінювання для
виконання обов’язкових видів роботи і ознайомлюють з ними
учнів.
2. Відбувається розроблення критеріїв оцінювання
навчальних досягнень учнів при використанні інших, крім класно-урочної, форм організації освітнього процесу та форм роботи з учнями: дистанційного, змішаного, кооперативного (групового) навчання.
3.Відбувається обов’язкове оприлюднення критеріїв оцінювання.
4.Відбувається при окремих
умовах спільне з учнями розроблення критеріїв.
5.Впроваджується самооцінювання і взаємооцінювання учнів.
6.Вчителі отримують постійний
зворотній зв’язок від учнів у процесі оцінювання.
7.Використовується учнівське
портфоліо як спосіб оцінювання навчальних досягнень.
8.Впроваджується
формувальне оцінювання.
У
процесі вивчення внутрішньої системи забезпечення якості
освітньої
діяльності та якості освіти Іванівська гімназія постійно
враховує думку учнів та їх батьків щодо
системи оцінювання. Це реалізуємо шляхом опитування учнів, а також спілкуванням з батьками під час відвідування
ними школи, проведення батьківських
зборів, батьківських конференцій, засідання загальношкільного
батьківського комітету.
За результатами опитування
педагогічним колективом школи робляться висновки
та приймаються рішення щодо удосконалення системи оцінювання з окремих
предметів (курсів), якщо в цьому
виникає потреба.
Результати
онлайн опитування учнів (брало участь 2
учні 9 класу)
Наскільки вчителі
справедливо оцінюють Ваші навчальні досягнення?
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, чол. |
% |
|
1 |
оцінюють справедливо |
2 |
100 |
|
2 |
у більшості випадків оцінюють справедливо |
- |
- |
|
3 |
у більшості випадків оцінюють несправедливо |
- |
- |
|
4 |
оцінюють несправедливо |
---- |
--- |
Результати онлайн опитування батьків (брало
участь 16 батьків 5- 9
класів)
Наскільки вчителі
справедливо оцінюють навчальні
досягнення Вашої дитини?
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, чол. |
% |
|
1 |
так,
завжди |
10 |
62,5 |
|
2 |
переважно так |
5 |
31 |
|
3 |
іноді |
1 |
6,2 |
|
4 |
ні,
ніколи |
- |
- |
Вимога/ правило.2.2.
Систематичне
відстеження результатів навчання кожного учня та надання йому (за потреби)
підтримки в освітньому процесі
Критерій 2.2.1. У закладі освіти
здійснюється аналіз результатів
►
навчання учнів
У
закладі освіти визначено порядок проведення внутрішнього моніторингу для
дослідження стану і результатів навчання здобувачів освіти та освітньої
діяльності закладу освіти.
У Іванівській гімназії здійснюється
аналіз результатів навчання здобувачів освіти. Основним
індикатором вимірюванн
результатів освітньої діяльності
учнів школи є їхні навчальні досягнення. Розроблена і розбудована система оцінювання навчальних досягнень учнів сприяє
мотивації освітньої діяльності учнів та визначає
особливості педагогічної діяльності.
Відбувається постійний
моніторинг системи оцінювання навчальних
досягнень учнів з боку керівництва
закладу освіти. Двічі на рік
проводиться підсумковий моніторинг оцінювання результатів навчальних досягнень учнів. Основною метою такого моніторингу є виявлення об’єктивного та раціонального
підходу до оцінювання навчальних
досягнень учнів з боку вчителя, простеження системності в оцінюванні учнів,
динаміки їх навчальних досягнень.
Основні завдання, які вирішуємо
за допомогою моніторингу навчальних досягнень учнів:
1. Вивчення якості
освітнього процесу.
2. Корекція освітньої діяльності педагогів, методичних підходів у викладацькій діяльності.
3. Удосконалення оцінювання навчальних досягнень учнів з окремих
предметів.
4. Простеження компетентнісного підходу у системі
оцінювання навчальних
досягнень учнів.
5. Визначення необхідності індивідуальної освітньої траєкторії для окремих учнів.
Для моніторингу системи оцінювання
навчальних досягнень учнів використовуємо такі основні джерела:
• результати
моніторингів навчальних досягнень учнів у
вигляді стандартизованих тестів або у
інших формах завдань;
• результати ДПА у початковій, базовій школі;
• підсумкове оцінювання учнів у класному
журналі.
У
навчальному закладі використовуємо такі способи
отримання інформації за
результатами моніторингових досліджень,
що стосуються системи оцінювання навчальних досягнень учнів:
• аналіз середнього балу класів за підсумками семестрового і річного оцінювання;
• порівняльний аналіз навчальних досягнень
новоприбулих учнів із рівнем навчальних досягнень у попередніх закладах
освіти;
• порівняльний аналіз
середнього балу навчальних досягнень учнів з окремих предметів.
За результатами проведення
моніторингів навчальних досягнень учнів у Іванівській
гімназії готується аналітичний документ (звіт), у якому підводяться підсумки проведення моніторингових досліджень.
Результати аналізу моніторингових досліджень розглядаються на:
• засіданні педагогічної ради;
• нарадах при директорові;
• засіданні методичної ради та методичних об’єднань;
У навчальному закладі результати
моніторингових досліджень використовуємо:
• для самооцінювання освітньої діяльності;
• при складанні річного плану роботи;
• у процесі розроблення стратегії розвитку закладу
освіти;
• у процесі
планування науково-методичної роботи закладу освіти;
• для
визначення напрямів підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
• для визначення індивідуальної освітньої траєкторії учня.
Критерій 2.2.2. У закладі освіти впроваджується система формувального
оцінювання
У навчальному закладі впроваджується
система формувального оцінювання. Учителі шукають
підходи в оцінюванні, які б враховували індивідуальний поступ
учня. Тому в освітній процес
школи впроваджується формувальне оцінювання. Воно оцінює процес навчання учнів,
а не результат.
Особливостями впроваджуваного у Іванівській гімназії формувального оцінювання є те, що воно:
• націлене на визначення індивідуальних досягнень кожного учня;
• не передбачає порівняння навчальних досягненнях різних учнів;
• широко використовує описове оцінювання;
• застосовує зрозумілі
критерії оцінювання, за якими оцінюють
учня, він стає свідомим
учасником процесу оцінювання і навчання;
• забезпечує
зворотний зв’язок – отримання інформації про те, чого учні навчилися, а також про те,
як учитель реалізував поставлені навчальні цілі;
• визначає
вектор навчання: виконавши завдання, учні дізнаються про те, якого рівня вони наразі досягли і в якому
напрямку їм потрібно рухатися далі.
Під час проведення уроків учителі навчального закладу, з метою впровадження формувального оцінювання, використовують такі передумови:
- ставлять
перед учнями виклики у вигляді пошуку причинно-наслідкових зв’язків, розгляду проблемних
задач, реалізації проєктів;
- спонукають учнів до самостійного мислення і конструювання відповіді;
- заохочують до обґрунтування думок і способу
міркування;
- пропонують чіткі критерії оцінювання;
-
формують в учнів розуміння, що будь-яке явище або
процес потрібно розглядати всебічно;
- розвивають критичне
мислення учнів.
Вивчалось впровадження формувального
оцінювання в систему оцінювання
навчальних досягнень учнів у процесі спостереження за проведенням навчальних занять.
У новій українській школі (1 – 4 класи) учителями 1-4
класів та учителями 5-6-го класу (учасники інноваційного освітнього проєкту
всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження
навчально-методичного забезпечення для ЗЗСО в умовах реалізації Державного
стандарту базової середньої освіти») впроваджено саме
формувальне оцінювання.
Під час спостереження за проведенням навчальних занять було виділено такі
аспекти роботи вчителів,
найбільш активно в початковій школі:
• визначається, що потребує виправлення або покращення у роботі учня;
• вказують на напрями виправлення помилок та подальшої
роботи учня;
• заохочують учнів до роботи
в парах та кооперативної (групової) роботи.
Під час впровадження формувального оцінювання учителі виробляють
чіткі критерії оцінювання навчальних досягнень учнів. Зміст цих критеріїв пояснюють учням і батькам
зрозумілою і доступною мовою. Критерії
оцінювання доводять до відома учнів під час уроків. Також вчителі
застосовують спільну з учнями розробку
критеріїв оцінювання.
Результати онлайн опитування учнів (брало участь 2
учні 9 класу)
Наскільки доступно
вчителі пояснюють та аргументують виставлення оцінок?
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, чол. |
% |
|
1 |
вчителі ще до початку оцінювання завжди пояснюють, за що я можу отримати ту чи іншу оцінку, а після
оцінювання завжди її обґрунтовують |
1 |
50 |
|
2 |
вчителі, в переважній більшості, пояснюють вимоги до оцінювання, аргументують оцінку лише на моє прохання |
1 |
50 |
|
3 |
вчителі дуже рідко попередньо пояснюють вимоги до оцінювання, не
завжди аргументують оцінку
навіть на моє прохання |
- |
- |
|
4 |
вчителі ніколи не пояснюють вимоги до оцінювання, відмовляються обґрунтувати виставлену оцінку, навіть на моє прохання |
---- |
--- |
В яких формах Ви, як правило, отримуєте зворотній зв’язок від вчителів щодо
Вашого навчання:
|
№ |
Перелік тверджень |
Від усіх вчителів |
Від більшостівчителів |
Від окремивчителів |
У поодиноких випадках |
|
1 |
Аргументація виставлених оцінок |
10
(100%) |
- |
- |
----- |
|
2 |
Аналіз допущених помилок |
5 (50%) |
5 (50%) |
- |
---- |
|
3 |
Визначення шляхів
покращення результатів навчання |
10(100%) |
- |
- |
---- |
|
4 |
Заохочення до подальшого навчання |
5
(50%) |
5 ( 50%) |
- |
----- |
У школі оцінюють Ваші навчальні досягнення з метою:
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, учн. |
% |
|
1 |
відстеження Вашого
індивідуального прогресу |
- |
- |
|
2 |
визначення рівня Ваших
знань, умінь і навичок |
2 |
100 |
|
3 |
для відтворення матеріалу підручника |
- |
- |
|
4 |
мені невідомо з якою
метою |
- |
- |
|
5 |
оцінка використовується як інструмент покарання |
---- |
--- |
Вимога/ правило.2.3. Спрямованість системи оцінювання на
формування в учнів відповідальності за результати свого навчання, здатності до
самооцінювання
Критерій 2.3.1. Заклад
освіти сприяє формуванню в учнів відповідального ставлення до результатів
навчання
Заклад
освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального
ставлення до
навчання: діє учнівське самоврядування, учні займаються
волонтерством.
Учителі дають учням доручення, іноді делегують повноваження. Здійснюється
профорієнтаційна робота.
Велика увага під час
здійснення освітнього процесу у Іванівській гімназії приділяється мотивації
учнів до навчання, яка сприяє інтелектуальному
розвиткові дитини, а також є рушійною силою удосконалення особистості в цілому. Формування відповідального ставлення до навчання
відіграє важливу роль у підготовці учнів до самостійного життя, тому що навчання – головна праця школяра.
Однією з ключових компетентностей,
яку формують учителі школи в учнів, є уміння вчитися впродовж життя.
Розвиток відповідального ставлення в
учнів Іванівської гімназії до навчання здійснюється:
- активізацією участі
учнів в організації своєї навчальної діяльності;
- наявністю чітких критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;
- зосередженням
освітнього процесу на оволодіння учнями ключовими компетентностями, а
не на відтворенні інформації;
- можливістю вибору
учнями власної освітньої
траєкторії;
- заохоченням і позитивним оцінюванням роботи учня;
- наданням конструктивного відгуку на роботу учня;
- спільним розробленням критеріїв оцінювання навчальних досягнень;
- проведенням у закладі освіти профорієнтаційної роботи:
викладання спецкурсів і факультативів.
Розгляд даного питання відбувався під час засідань
педагогічної ради,
методичних нарад. Вчителі проходили онлайн-курси,
відвідували тренінги і
майстер-класи. Велика робота по формуванню відповідального ставлення до навчання у учнів проводиться адміністрацією Іванівської гімназії класними керівниками.
Значну роль у цьому відіграє
здійснення соціального
партнерства з батьками учнів.
Результати онлайн опитування учнів (брало участь 2
учні 9 класу)
Ваша думка вислуховується і враховується вчителями під час проведення уроків?
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, учн. |
% |
|
1 |
так, завжди і в повній
мірі враховується |
1 |
50 |
|
2 |
враховується з окремих предметів |
1 |
50 |
|
3 |
більшість вчителів нав’язують свою думку як єдино правильну |
- |
- |
|
4 |
у школі думка учнів практично не враховується |
- |
- |
Від кого (чого) залежать Ваші результати навчання? (можна обрати кілька варіантів відповідей)
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, учн. |
% |
|
1 |
виключно від моєї праці та наполегливості |
2 |
50 |
|
2 |
від моєї праці
та батьків, які мотивують мене до навчанні |
1 |
50 |
|
3 |
від рівня
викладання |
1 |
50 |
|
4 |
від більш поблажливого ставлення вчителів |
- |
- |
|
5 |
від моїх однокласників, які допомагатимуть мені
на уроках та з домашніми завданнями |
- |
- |
|
6 |
від погодних умов |
1 |
50 |
|
7 |
від обладнання та інтер’єру школи |
- |
- |
|
8 |
від об’єктивного/необ’єктивного
оцінювання моїх навчальних досягнень |
- |
- |
Укажіть твердження, з яким Ви найбільше погоджуєтесь:
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, учн. |
% |
|
1 |
я відповідально ставлюсь до навчання, усвідомлюю його важливість для
подальшого життя, моя школа цю відповідальність розвиває |
2 |
50 |
|
2 |
я відповідально ставлюсь до навчання, усвідомлюю його важливість для
подальшого життя, але школа цю відповідальність не розвиває |
- |
- |
|
3 |
освітній
процес у моїй школі не сприяє відповідальному ставленню до
навчання, відповідально ставлюся до вивчення деяких
предметів |
---- |
--- |
|
4 |
вважаю, що школа не готує випускника до життя, тому
у мене відповідальність за результати навчання відсутня |
---- |
--- |
Критерій 2.3.2. Заклад освіти
забезпечує самооцінювання та
взаємооцінювання учнів
Педагоги
навчального закладу організовують само- та взаємооцінювання учнів під час здійснення освітнього процесу,
залучають їх до рефлексивної діяльності, починаючи з початкової школи. Учні
володіють прийомами само- та взаємооцінювання. Учителі школи працюють над формуванням особистості у процесі самостійно
організованої діяльності (праці, самонавчання, самовиховання, самооцінювання), здійснюють кваліфіковане педагогічне керівництво даним процесом.
Учителі Іванівської гімназії використовують формувальне оцінювання, під час якого
застосовуються прийоми самооцінювання
та взаємооцінювання. Під час
застосування самооцінювання і взаємооцінювання дітей вчать об’єктивно оцінювати себе, маючи цілі, яких вони повинні досягти в процесі
навчання, та зрозумілі критерії оцінювання, оцінювати власну компетентність, реагувати у відповідь, сприймати оцінку
інших та обговорювати її, самостійно регулювати власну навчальну діяльність. Педагоги навчального
закладу забезпечують необхідну підтримку учням. Процедури самооцінювання / взаємооцінювання включають
в себе:
- розроблення вчителем чітких критеріїв оцінювання;
- створення необхідного позитивного психологічного настрою учнів
на аналіз власних результатів або отримання коментарів від свого
однокласника;
- забезпечення
умов, коли критерії оцінювання учням відомі, і вони самостійно зіставляють з ними свої результати, роблячи при
цьому відповідні висновки про ефективність роботи;
- складання учнями власної програми діяльності на наступний етап навчання з урахуванням отриманих результатів.
Учителі школи для розвитку
навичок самооцінювання/взаємооцінювання
навчальної діяльності дитини:
- регулярно нагадують
учням про цілі і критерії
оцінювання;
-
планують при проведенні навчальних занять час для самооцінювання/взаємооцінювання;
- оприлюднюють мету навчального заняття,
критерії оцінювання навчальних досягнень.
Дане питання розглядалось на методичних нарадах
вчителів, вивчалось у структурі роботи
методичних об’єднань, проводились майстер-класи.
Результати опитування вчителів
( у опитуванні брало участь 10 вчителів)
Для оцінювання здобувачів освіти Ви використовуєте: (можна обрати кілька
варіантів відповідей)
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, чол |
% |
|
1 |
поточне |
7 |
70 |
|
2 |
формувальне |
5 |
50 |
|
3 |
самооцінювання учнями |
4 |
40 |
|
4 |
взаємне оцінювання учнів |
2 |
20 |
|
5 |
підсумкове |
8 |
80 |
Результати
онлайн опитування учнів (брало участь 2
учні 9 класу)
Чи здійснюєте ви
самооцінювання результатів своєї роботи під час
занять?
|
№ |
Перелік тверджень |
Кількість, учн. |
% |
|
1. |
так, постійно |
- |
- |
|
2 |
здебільшого, так |
2 |
100 |
|
3 |
дуже рідко |
- |
- |
|
4 |
ніколи |
- |
- |
Рівні оцінювання за вимогами:
2.1.Наявність
системи оцінювання результатів навчання учнів, яка забезпечує справедливе, неупереджене,
об’єктивне та доброчесне оцінювання – достатній рівень;
2.2.Систематичне
відстеження результатів навчання кожного учня та надання йому (за потреби)
підтримки в освітньому процесі - рівень, що вимагає
покращення;
2.3.Спрямованість
системи оцінювання на формування в учнів відповідальності за результати свого
навчання, здатності до самооцінювання - достатній рівень
Загалом за напрямом 2 Система оцінювання - достатній рівень
Рекомендації:
1.Забезпечити оприлюднення критеріїв, правил та процедур оцінювання результатів навчання
здобувачів освіти з усіх
предметів.
2.Організувати навчальні
семінари для педагогічних працівників щодо використання різних прийомів формувального
оцінювання.
3.Розробити критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при використанні інших , крім класно-урочної, форм організації освітнього процесу та форм роботи з учнями: дистанційного, змішаного, групового навчання.
4.Впроваджувати самооцінювання та взаємооцінювання учнів.
5.Отримувати постійний зворотній зв'язок
від учнів у процесі оцінювання.
НАПРЯМ 3.
ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Вимога/правило.
3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання
сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування
ключових компетентностей учнів
3.1.1
Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність
Педагогічні працівники закладу
планують свою діяльність відповідно до освітньої програми закладу та специфіки
навчального предмета. Учителі самостійно
розробляють календарно-тематичні плани, що відповідають Державним стандартам
загальної середньої освіти та враховують особливості освітньої програми закладу
освіти, навчальної програми.
При складанні
календарно-тематичного плану вчителі самостійно розподіляють обсяг годин на
вивчення навчальних тем, визначають послідовність їх вивчення, самостійно
обирають організаційні форми проведення навчальних занять, враховуючи
особливості класу, індивідуальні особливості здобувачів освіти. У педагогів
закладу (100%) наявне календарно - тематичне планування, що складено відповідно
до навчальних програм предметів, навчальних курсів. При складанні
календарно-тематичних планів вчителі враховують профільність класів,
поглиблення або підсилене вивчення окремих предметів.
Педагогічні працівники в
опитуванні зазначили, що під час складання календарно-тематичних планів
користувалися рекомендаціями Міністерства освіти і науки України, спільною
роботою з колегами, зразками, що пропонуються фаховими виданнями та власним досвідом
(100%), розробками з інтернет-сайтів і блогів, що стосуються викладання
конкретного предмета та рекомендаціями МОН України (90%), враховували рекомендації МОН України та досвід
запозичений у колег (60%).
Кількість значень для «5.Які
джерела/ресурси Ви використовуєте при розробленні календарно-тематичного
планування
Календарно-тематичні плани
погоджуються заступниками директора з навчально-виховної роботи згідно з функціональними обов'язками.
3.1.2
Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на
формування в учнів ключових
компетентностей і умінь, спільних
для всіх компетентностей
Педагогічна діяльність учителів закладу
спрямована на оволодіння учнями ключовими компетентностями та вмінні
застосовувати їх у практичній діяльності.
Спостереження за навчальними
заняттями свідчать, що у своїй діяльності більшість педагогічних працівників
застосовують елементи освітніх технологій, спрямовані на формування ключових
компетентностей: спілкування державною мовою, компетентності в галузі
природничих наук, навчання впродовж життя, громадянські компетентності.
Педагоги складають індивідуальні завдання, надають здобувачам освіти
консультації, перевіряють роботи, аналізують результати навчання. 84% опитаних
педагогічних працівників зазначили, що використовують такі освітні технології:
інформаційно-комунікаційні та ігрові, технології дистанційного навчання,
проектне та проблемне навчання, розвиток критичного мислення, створення
ситуації успіху, особистісно орієнтовне навчання.
При викладанні предметів
використовуються різні форми і методи проведення навчальних занять (традиційні
уроки за класно-урочною системою, навчання в групах, перевернуте навчання,
навчальні екскурсії, проєктна робота, пленерні та інтегровані уроки тощо).
3.1.3 Педагогічні працівники беруть участь у
формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів (за потреби)
Вчителі надають підтримку учням, які
потребують індивідуальної освітньої
траєкторії.Разом з учнем,
батьками вони розробляють
індивідуальний план,
індивідуальну програму розвитку
діяльності для учнів, у якому передбачено консультування,
індивідуальну підтримку учнів, визначення часових
меж, опанування навчального матеріалу, терміни та вимоги
до оцінювання.Під час реалізації індивідуальної освітньої траєкторії
відстежується індивідуальниц прогрес
дитини. Для реалізації
індивідуальної освітньої траєкторії використовуються також
технології дистанційногоі змішаного навчання.
У
2023-2024
навчальному році у закладі організоване навчання за індивідуальною(сімейною)
формою здобуття загальної середньої освіти для трьох учнів .
36%
педагогічних працівників закладу беруть участь у формуванні та реалізації
індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти.
3.1.4.
Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси
(електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб- сайти, блоги
тощо)
Педагогічні працівники закладу
створюють та використовують освітні ресурси
під час проведення
навчальних занять і обов’язкових
видів роботи для
учнів. Основні види освітніх ресурсів, які створюють педагогічні
працівники закладу:
-плани-конспекти , сценарії
проведення навчальних занять;
-додаткові інформаційні матеріали
для проведення уроків;
-тестові перевірочні контрольні
роботи ;практичні і проектні завдання для роботи учнів під час проведення
навчальних занять та вдома;
-завдання для самостійного
опрацювання учнями;
-календарно-тематичні плани;
-відеоматеріали;
методичні розробки;
-електронні презентації.
Вчителі розробляють і використовують електронні освітні ресурси з метою запровадження технологій дистанційного і змішаного навчання.
Анкетування свідчить, що
педагогічні працівники закладу поширюють власний педагогічний досвід різними
способами, а саме: на освітніх онлайн- платформах (10%), через матеріали або
виступи на конференціях (30%), у професійних спільнотах соціальних мереж (50%),
виступи на конференціях,публікації на онлайн платформах(40%), у блогах, у
фахових виданнях (40%).
Кількість значень для «13.Вкажіть
у який спосіб Ви поширюєте власний педагогічний досвід?»
3.1.5. Педагогічні
працівники сприяють формуванню суспільних цінностей в учнів у процесі їхнього навчання, виховання
та розвитку
Вчителі формують суспільні
цінності через зміст
навчального матеріалу предметів
і курсів.
Основні аспекти виховання забезпечуються під час
проведення навчальних занять:
-повага до культурної
багатоманітності;
-визнання цінності демократії,
справедливості, рівності та верховенства права;
-розвиток громадянської
свідомості та відповідальності;
-розвиток навичок критичного
мислення;
-розвиток навичок співпраці та
командної роботи;
-формування здорового і
екологічного способу життя;
-повага до родини, традицій та
культури українського народу.
Особистим прикладом виховується в
учнів толерантне ставлення та
взаємоповага.
3.1.6.
Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології
в освітньому процесі
Педагогічні працівники закладу
використовують інформаційно- комунікаційні технології на різних етапах
освітнього процесу: під час проведення навчальних занять для мотивації
освітньої діяльності здобувачів освіти, вивчення нового матеріалу, узагальнення
вивченого, у позаурочній діяльності. Вчителі використовують інтернет-ресурси та
медіаматеріали з навчальною метою: руханки під час занять, ознайомлення з новим
матеріалом, самостійне виконання домашніх завдань/або завдань під час уроку,
демонстрація процесів природного характеру.
Спостереження за навчальними
заняттями показало, що педагоги застосовують для активізації навчально-
пізнавальної діяльності здобувачів освіти презентації, відеоролики/фільми,
онлайн-тестування, ігрові завдання.
Педагоги закладу розвивають
інформаційно-комунікаційні компетентності через онлайн-навчання на освітніх
платформах («На Урок». «Всеосвіта», Promethсus, EdЕra), індивідуальні та
групові заняття для педагогів у закладі, самостійне опанування технологій. 90% опитаних вчителів зазначили, що
систематично використовують ІКТ в освітньому процесі.
Дистанційне освітнє середовище в мережі Інтернет у навчальному
закладі організовується за
допомогою одного із додатків Google - Google Meet, створені групи усіх класів
у Viber для обговорення тем, завдань, проблем, інформації.
Педагоги
та учні школи використовують сучасний
сервіс електронних щоденників і журналів на платформі е-schools.info
В анкетах учні вказали, як часто
педагоги використовують мультимедійне обладнання під час проведення навчальних
занять: 50% - іноді, 0% - ніколи.
Кількість значень для «8.Чи
використовується під час навчання та позаурочних заходів(Мультимедійне
обладнання)
Вимога/
правило. 3.2. Постійне підвищення професійного рівня і
педагогічної майстерності педагогічних працівників
3.2.1.Педагогічні
працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації,
у тому числі щодо методик роботи з особами з особливими освітніми потребами
Педагогічні працівники закладу постійно підвищують свій професійний
рівень, використовуючи різноманітні форми
підвищення кваліфікації, передачі
педагогічного досвіду, а також самоосвіту. У закладі працює 10
педагогічних працівників, з яких: 7 мають вищу кваліфікаційну категорію, 2 -
першу кваліфікаційну категорію, 1 - категорію спеціаліст. Педагогічне звання:
2- «учитель-методист», 6 - «старший учитель».
У 2023 році 100% педагогічних
працівників закладу пройшли підвищення
кваліфікації. У закладі створюються умови для забезпечення професійного
зростання педагогічних працівників: через методичну афішу та веб-ресурси
закладу педагоги інформуються про сучасні можливості професійного
самовдосконалення; методична робота у закладі планується за результатами
діагностування на основі професійних запитів та для задоволення професійних
інтересів педагогів; надається адресна допомога педагогічним працівникам;
керівництво закладу запрошує для навчання педагогів фахівців з інших освітніх
установ, що надають послуги у сфері навчання дорослих, організовує процес
атестації педагогічних працівників відповідно до Типового положення про
атестацію педагогічних працівників, інших чинних нормативно-правових
документів.
Кваліфікаційний рівень педагогів
у закладі підтверджується проходженням чергової та позачергової атестації.
Підвищення кваліфікації здійснюється відповідно до чинного Порядку підвищення
кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників.
Підвищувати свою кваліфікацію
педагогічні працівники можуть за різними організаційними формами: очною,
заочною, дистанційною, на робочому місці тощо. Форми підвищення кваліфікації
можуть поєднуватись. Основними видами підвищення кваліфікації є навчання за
програмою підвищення кваліфікації в ТОКІППО, онлайн навчання, участь у
тренінгових програмах (заняттях), майстер-класах, педагогічних студіях,
семінарах, конференціях у форматі EdCamp тощо. Щорічний план підвищення
кваліфікації педагогічних працівників затверджує педагогічна рада закладу.
Педагогічні працівники закладу освіти обирають різні напрямки та форми
підвищення рівня своєї професійної майстерності: методичні аспекти викладання
предметів, форми організації освітнього процесу, використання інформаційно-
комунікаційних технологій у освітньому процесі, форми організації освітнього
процесу, психологічні особливості роботи зі здобувачами освіти; вдосконалюють
свої знання та навички взаємодії з
дітьми з ООП. Серед форм пріоритетними є
курси при ТОКІППО(90%) конференції(30%)методичні семінари(20%);тренінги(40%)
; (5%); вебінари(60%),самоосвіта(90%),онлайн-курси(70%)
Кількість
значеньдля 2. За якими формами відбувалося підвищення Вашої професійної
кваліфікації
На засіданнях педагогічної ради
закладу розглядаються питання щодо
визнання результатів підвищення кваліфікації педагогів на освітніх платформах,
що потребують такого визнання у закладі.
3.2.2.Педагогічні
працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проєктах,
залучаються до роботи як освітні експерти
Педагогагочні працівники беруть участь в освітніх проектах інноваційній і дослідно-експериментальній
роботі.Впроваджують нові форми і
методи роботи в педагогічній
діяльності, залучаються до експертної освітньої роботи.
У 2023 році навчальний заклад
продовжив свою участь у всеукраїнському експерименті з реалізації нового
Державного стандарту базової середньої освіти (5-9 класи).
Вимога/правило
3.3. Налагодження співпраці з учнями, їх
батьками, працівниками закладу освіти
3.3.1
Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства
Педагогічні працівники
діють на засадах
педагогіки партнерства із учнями
та їхніми батьками. Вчасно
реагують на соціальні, емоційні,
когнітивні та фізичні потреби
учнів, прислухаються до учнів та
проявляють доброзичливість, інтерес і
повагу до кожного
із них. Педагоги сприяють розвиткові демократичних цінностей
та громадянських компетентностей учнів, залучаючи їх до
прийняття рішень щодо питань, які їх безпосередньо стосується, спонукають учнів висловлювати власну думку та
підтримують розвиток відповідальності,
самостійності і самоконтролю учнів.
Анкетування показало, що
здобувачі освіти вважають «так» вчителі їх підтримують-100% опитаних , що
переважно «так»- вчителі іх підтримують-50
Кількість значень для «21. На
скільки Ви погоджуєтеся з наступним твердженням(Учителі вірять у мене і мої
успіхи»
Педагогічні працівники використовують форми роботи,
спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти,
застосовують особистісно орієнтований підхід, пройшли навчання з теми «Формування ефективної взаємодії
учасників освітнього процесу шляхом впровадження педагогіки партнерства».
3.3.2
Педагогічні працівники співпрацюють з батьками
учнів з запитань організації освітньою процесу, забезпечують постійний
зворотній зв'язок
Педагоги постійно комуні кують з батьками
учнів у різних формах.
Педагогічні працівники закладу
співпрацюють з батьками учнів через проведення батьківських зборів (70%
опитаних), онлайн-зустрічей, круглих столів, тренінгів. індивідуальне
спілкування (100% опитаних). 73%
опитаних батьків задоволені комунікацією з педагогічними працівниками.
Учителі намагаються отримати
зворотний зв’язок від батьків з
метою забезпечення
постійного прогресу учнів
в оволодінні ключовими компетентностями.
На запитання анкети: «Педагоги
закладу забезпечують зворотній зв’язок з вами?» батьки відповіли : так, завжди-92%, переважно так-6,2, %, іноді-0%,
ні,ніколи-0%
|
|
Кількість значень для «7.
Педагоги закладу освіти забезпечують зворотній зв'язок із Вами?»
3.3.3
У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної
співпраці
Між педагогами
закладу сформовані та підтримуються партнерські взаємини. Вони постійно
співпрацюють, діляться знаннями,
використовують взаємовідвідування навчальних занять з метою
покращення якості викладання.
У закладі освіти працюють: методична рада, два методичних об'єднань , психолого-педагогічний семінар.У плані
методичної роботи закладу передбачено проведення заходів, спрямованих на
професійний розвиток педагогів.
Вимога/ правило 3.4. Організація
педагогічної діяльності та навчання учнів на засадах академічної доброчесності
3.4.1.
Педагогічні працівники під час провадження
педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної
доброчесності
Організація педагогічної
діяльності та навчання здобувачів освіти у закладі здійснюється на засадах
академічної доброчесності. Педагогічні працівники закладу реалізують політику
академічної доброчесності через дотримання норм академічної доброчесності,
власним прикладом демонструють важливість дотримання академічної доброчесності
у педагогічній діяльності, дотримуються вимог щодо посилання на джерела
інформації, які використовуються.
На
запитання анкети «Що саме Ви робите
для забезпечення академічної доброчесності у своїй професійній діяльності?»83%
педагоги зазначили,що не
привласнюють чужих надбань. 76% -знайомі
з основами авторського права, якщо використовують не власні розробки, а своїх
колег, 100% педагогів сумлінно
ставляться до своїх обов'язків, 90%-обов'язково вказують автора , коли
користуються чужими надбаннями,100%-дотримуються принципу доброчесності, творчо
опрацьовую авторський матеріал.
Кількість
значень для «12.Що саме Ви робите для забезпечення академічної доброчесності у
своїй професійній діяльності
Педагогічні працівники неупереджено оцінюють результати
навчання учнів на основі зрозумілих і чітких
критеріїв оцінювання результатів навчання. Проводять просвітницьку роботу з поміж
учнів про дотримання
принципів академічної
доброчесності ( повага до авторства, самостійне виконання
домашніх завдань, проєктів). У І семестрі 2023-2024 н.р.року було
проведено тематичні уроки у 8-9-х класах з теми «Доброчесність».
3.4.2.Педагогічні
працівники сирияють дотриманню академічної доброчесності з учнями
Педагогічні працівники закладу
сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.10% опитаних
вчителів зазначили, що знайомлять здобувачів освіти з основами авторського
права, проводять бесіди щодо дотримання академічної доброчесності.90%-проводять
бесіди щодо дотримання академічної доброчесності, на уроках дають такі
завдання, які унеможливлюють списування.10 % учителів відповіли, що
використовують методичні розробки для формування основ академічної
доброчесності,
Кількість значень для «11. Що Ви
робите для того, щоб запобігти випадкам порушень академічної доброчесності
За
результатами анкетування 40% опитаних учнів відповіли, що вчителі інформують їх
про дотримання академічної доброчесності під час проведення навчальних занять
та у позаурочній діяльності.
Під час проведення інтерв'ю з учнями з питання
дотримання академічної доброчесності було з'ясовано наступне: учні зазначили,
що практично всі вчителі ознайомили їх з принципами академічної доброчесності,
самі дотримуються цих принципів під час пояснення нового матеріалу, підготовки
завдань до контрольних робіт, оцінювання навчальних досягнень. Проте є учні, які
зазначили, що деякі педагоги під час оцінювання навчальних досягнень не
дотримуються правил академічної доброчесності та необ'єктивно оцінюють їхні
досягнення.
Рівні оцінювання за вимогами:
3.1. Ефективність планування
педагогічними працівниками своєї діяльності. використання сучасних освітніх
підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових
компетентностей здобувачів освіти-достатній
рівень.
3.2. Постійне підвищення
професійною рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників-достатній рівень.
3.3. Налагодження співпраці зі
здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти-достатній рівень.
3.4. Організація педагогічної
діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності –
вимагає покращення.
Загалом
за напрямом 3 Педагогічна
діяльність педагогічних
працівників -достатній
рівень.
Рекомендації
:
1. Долучатися до експертної
діяльності, що сприятиме професійному зростанню педагогів (участь у роботі
експертних груп, сертифікації педагогів).
2. З метою позитивної мотивації
учнів до навчання ширше використовувати компетентнісний підхід при складанні
навчальних завдань, планування видів навчальної діяльності (зокрема забезпечити
диференційовані та індивідуальні завдання, можливість їх рівневого вибору,
спрямованість на формування ініціативності та підприємливості,
інформаційно-комунікаційної компетентності), звернути увагу на створення
ситуацій успіху на кожному занятті, врахування психоемоційного стану учнів,
їхніх вікових особливостей.
3. Працювати на засадах
педагогіки партнерства, надавати можливість здобувачам освіти висловлювати свою
думку під час проведення уроків, вислуховувати і враховувати її в освітньому
процесі.
4. Формувати у здобувачів освіти
навички академічної доброчесності; надавати перевагу завданням творчого
характеру, наголошувати на самостійному
виконанні навчальних завдань, оприлюднювати чіткі критерії оцінювання,
посилатись на джерела інформації у разі запозичення ідей, тверджень,
відомостей.
ЗДНВР Людмила ХЛИСТУН
Немає коментарів:
Дописати коментар