Дистанційне навчання
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
Міністерством
розроблені організаційно-методичні рекомендації щодо навчання за допомогою
дистанційних технологій в позашкільній освіті (лист МОН від 19.05.2020
№6/643-2020), в яких описані загальні принципи організації дистанційного
навчання в закладах позашкільної освіти, розміщено довідкову інформацію про
інструменти та платформи, на яких можна навчати дистанційно. Також підготовлено
методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в новому навчальному
році, значна частина яких присвячена саме дистанційному навчанню в позашкільній
освіті (лист від 17.08.2021 №1/9-414).
Необхідна інформація
стосовно організації дистанційного навчання у закладах позашкільної освіти та
приклади позитивних практик роботи державних закладів позашкільної освіти
у цьому напрямі розміщені на офіційному вебсайті МОН за посиланням.
Використовуючи кращий
досвід організації дистанційної освіти, заклади позашкільної освіти ретельно
підготувалися до роботи у 2021-2022 навчальному році в умовах карантину.
Зокрема, державні
заклади позашкільної освіти, підпорядковані МОН, підготували та розмістили на
своїх вебсайтах необхідну інформацію стосовно організації дистанційного
навчання в закладах позашкільної освіти у 2021-2022 навчальному році та
приклади позитивних практик роботи центрів:
·
Національний центр
«Мала академія наук України».
·
Національний
еколого-натуралістичний центр учнівської молоді – дистанційне навчання.
·
Український державний
цент позашкільної освіти – дистанційне навчання.
Так, Національний центр «Мала академія наук України» дистанційно
проводять Всеукраїнські наукові профільні школи МАН України, науковий
проєкт «День з професором», який, зважаючи на епідеміологічну ситуацію, успішно
адаптувався до онлайн-формату та завдяки своїй популярності зі щоквартального
став щотижневим.
Новацією освітньої
діяльності НЦ «МАНУ» в період карантину є використання для навчання форм
комунікації, які діти звикли розуміти як дозвілля, зокрема, Telegram-каналів й
чатів, стрімів на Facebook, блогів на YouTube тощо.
Національний
еколого-натуралістичний центр учнівської молоді на своєму офіційному сайті розмістив
навчальні програми з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму,
матеріали переможців Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості», практики
організації дистанційного навчання, структуровані навчальні та мультимедійні
лекційні матеріали; відеолекції тощо. Для батьків вихованців на сайті НЕНЦ
розміщено методичні матеріали «Хвилини з дитиною», реалізація яких забезпечує
як практичну частину навчальних програм, так і продуктивну самоосвіту батьків.
У новому навчальному
році НЕНЦ спільно з профільними інститутами Національної академії наук України
ініціюють проведення нових дистанційних науково-освітніх проєктів,
інформація про які теж є на сайті НЕНЦ.
Український державний центр
національно-патріотичного виховання, краєзнавства і туризму учнівської молоді розмістив на своєму сайті теоретичні
теми для вивчення в дистанційному режимі та окремі практичні теми, які не
вимагають доступу до спеціального обладнання та/або спорядження (наприклад: «В’язання
вузлів», «Вимірювання відстані на карті» тощо). Цікавим і корисним є
використання онлайн-ігор, зокрема зі спортивного орієнтування. Останнім часом
значного поширення набули пазли з карт спортивного орієнтування різного
рівня складності, які дозволяють розвивати увагу, пам’ять, зосередженість.
Набуває популярності серед дітей участь у дистанційних змаганнях з різних видів
орієнтування, зокрема з Трейл-орієнтування, зокрема, організованих УДЦНПВКТУМ.
Також під час роботи у
змішаному та дистанційному режимах використовуються існуючі електронні ресурси,
розміщені на сайті УДЦНПВКТУМ та обласних центрів
національно-патріотичного виховання, туризму і краєзнавства учнівської молоді,
станцій юних туристів.
Український державний центр
позашкільної освіти крім необхідної
інформації на своєму сайті для розвитку дистанційної освіти відкрив окремий
канал YouTube центру – це 7 тис. унікальних підписників, 1,5 тис. відеороликів,
6 млн показів, 12 тис. годин переглядів за останній рік.
Звертаємо увагу на
необхідність дотримання протиепідемічних заходів у закладах освіти на період
карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19),
затверджених Постановою Головного державного санітарного лікаря України від
26.08.2021 № 9.
Тим не менше, заклади позашкільної
освіти можуть продовжувати свою роботу дистанційно. МОН підготувало рекомендації щодо організації освітнього
процесу в закладах позашкільної освіти під час карантину. Режим роботи усіх
працівників та форму дистанційного навчання визначає керівник закладу,
враховуючи особливості регіону та закладу.
Педагогам радять
пройти навчання на Національній онлайн-платформі з цифрової
грамотності «Дія», де представлено освітні серіали «Базові цифрові навички» та «Цифрові навички для вчителів». Ці серіали навчать вільно користуватись комп’ютером, смартфоном
та планшетом і планувати більш інтерактивне онлайн-навчання.
Педагоги також можуть
навчитись організації дистанційного навчання на Онлайн EdCamp 2020. У відео розповідають
про використання інструментів, платформ та ресурсів для організації
онлайн-навчання.
Як обрати платформу та
ресурси для дистанційного навчання?
З переліком платформ для
онлайн-навчання, які рекомендує МОН можна ознайомитись у рекомендаціях. При
виборі платформи, інструментів та ресурсів для дистанційного навчання необхідно
звертати увагу на такі критерії:
·
наскільки ресурс та
онлайн-інструмент допомагає досягнути очікуваних результатів навчання;
·
універсальність – можливість
використовувати ту саму платформу для всіх занять;
·
зрозумілість
інтерфейсу для дітей різного віку;
·
доступність для дітей з
особливими освітніми потребами;
·
можливість
використовувати на пристроях з різними операційними системами;
·
безпечність – варто
мінімізувати платформи, що збирають персональні дані дітей та педагогів.
Немає коментарів:
Дописати коментар