четвер, 14 квітня 2022 р.

 Дистанційне навчання

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Міністерством розроблені організаційно-методичні рекомендації щодо навчання за допомогою дистанційних технологій в позашкільній освіті (лист МОН від 19.05.2020 №6/643-2020), в яких описані загальні принципи організації дистанційного навчання в закладах позашкільної освіти, розміщено довідкову інформацію про інструменти та платформи, на яких можна навчати дистанційно. Також підготовлено методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в новому навчальному році, значна частина яких присвячена саме дистанційному навчанню в позашкільній освіті (лист від 17.08.2021 №1/9-414).

Необхідна інформація стосовно організації дистанційного навчання у закладах позашкільної освіти та приклади  позитивних практик роботи державних закладів позашкільної освіти у цьому напрямі розміщені на офіційному вебсайті МОН за посиланням.

Використовуючи кращий досвід організації дистанційної освіти, заклади позашкільної освіти ретельно підготувалися до роботи у 2021-2022 навчальному році в умовах карантину.

Зокрема, державні заклади позашкільної освіти, підпорядковані МОН, підготували та розмістили на своїх вебсайтах необхідну інформацію стосовно організації дистанційного навчання в закладах позашкільної освіти у 2021-2022 навчальному році та приклади позитивних практик роботи центрів:

·         Національний центр «Мала академія наук України».

·         Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді – дистанційне навчання.

·         Український державний цент позашкільної освіти – дистанційне навчання.

·         Український державний центр національно-патріотичного виховання, краєзнавства і туризму учнівської молоді – дистанційне навчання.

Так, Національний центр «Мала академія наук України» дистанційно проводять  Всеукраїнські наукові профільні школи МАН України, науковий проєкт «День з професором», який, зважаючи на епідеміологічну ситуацію, успішно адаптувався до онлайн-формату та завдяки своїй популярності зі щоквартального став щотижневим.

Новацією освітньої діяльності НЦ «МАНУ» в період карантину є використання для навчання форм комунікації, які діти звикли розуміти як дозвілля, зокрема, Telegram-каналів й чатів, стрімів на Facebook, блогів на YouTube тощо.

Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді на своєму офіційному сайті розмістив навчальні програми з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму, матеріали переможців Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості», практики організації дистанційного навчання, структуровані навчальні та мультимедійні лекційні матеріали; відеолекції тощо. Для батьків вихованців на сайті НЕНЦ розміщено методичні матеріали «Хвилини з дитиною», реалізація яких забезпечує як практичну частину навчальних програм, так і продуктивну самоосвіту батьків.

У новому навчальному році НЕНЦ спільно з профільними інститутами Національної академії наук України ініціюють проведення нових дистанційних науково-освітніх проєктів,  інформація про які теж є на сайті НЕНЦ.

Український державний центр національно-патріотичного виховання, краєзнавства і туризму учнівської молоді розмістив на своєму сайті теоретичні теми для вивчення в дистанційному режимі та окремі практичні теми, які не вимагають доступу до спеціального обладнання та/або спорядження (наприклад: «В’язання вузлів», «Вимірювання відстані на карті» тощо). Цікавим і корисним є використання онлайн-ігор, зокрема зі спортивного орієнтування. Останнім часом значного поширення набули пазли з карт спортивного орієнтування різного рівня складності, які дозволяють розвивати увагу, пам’ять, зосередженість. Набуває популярності серед дітей участь у дистанційних змаганнях з різних видів орієнтування, зокрема з Трейл-орієнтування, зокрема, організованих УДЦНПВКТУМ.

Також під час роботи у змішаному та дистанційному режимах використовуються існуючі електронні ресурси, розміщені на сайті УДЦНПВКТУМ та обласних центрів національно-патріотичного виховання, туризму і краєзнавства учнівської молоді, станцій юних туристів.

Український державний центр позашкільної освіти крім необхідної інформації на своєму сайті для розвитку дистанційної освіти відкрив окремий канал YouTube центру – це 7 тис. унікальних підписників, 1,5 тис. відеороликів, 6 млн показів, 12 тис. годин переглядів за останній рік.

Звертаємо увагу на необхідність дотримання протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затверджених Постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.08.2021 № 9.

Тим не менше, заклади позашкільної освіти можуть продовжувати свою роботу дистанційно. МОН підготувало рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах позашкільної освіти під час карантину. Режим роботи усіх працівників та форму дистанційного навчання визначає керівник закладу, враховуючи особливості регіону та закладу. 

Педагогам радять пройти навчання на Національній онлайн-платформі з цифрової грамотності «Дія», де представлено освітні серіали «Базові цифрові навички» та «Цифрові навички для вчителів». Ці серіали навчать вільно користуватись комп’ютером, смартфоном та планшетом і планувати більш інтерактивне онлайн-навчання.

Педагоги також можуть навчитись організації дистанційного навчання на Онлайн EdCamp 2020. У відео розповідають про використання інструментів, платформ та ресурсів для організації онлайн-навчання.


Як обрати платформу та ресурси для дистанційного навчання?

З переліком платформ для онлайн-навчання, які рекомендує МОН можна ознайомитись у рекомендаціях. При виборі платформи, інструментів та ресурсів для дистанційного навчання необхідно звертати увагу на такі критерії:

·         наскільки ресурс та онлайн-інструмент допомагає досягнути очікуваних результатів навчання; 

·         універсальність – можливість використовувати ту саму платформу для всіх занять;

·         зрозумілість інтерфейсу для дітей різного віку;

·         доступність для дітей з особливими освітніми потребами;

·         можливість використовувати на пристроях з різними операційними системами;

·         безпечність – варто мінімізувати платформи, що збирають персональні дані дітей та педагогів.

Немає коментарів:

Дописати коментар